Idag spottade en Cynotilapia afra (Jalo reef) 8st yngel
Vad har du lek på idag?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Ägg!
Kläcktiden på dessa är 21 dagar.
Ålder på dessa är 2-18 dagar.
Observera färgskiftningarna som styrs av ålder.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Dessa hittade jag i mitt grusfilter som skulle rengöras.
Lamprichthys tanganicanus är arten.
Äggtumlare har jag inte men ett väl syresatt yngelakvarie funkar bra.
Normalt plockar jag aldrig ägg från dessa utan de får kläcka ut i sitt leksubstrat. Dock är lekgruppen flyttad annars blir det inte många yngel kvar.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Kommentar
-
Lek för andra gången på mina Pseudotropheus sp. "perspicax orange cap"
Skall bli jätte kul att följaSenast redigerad av DaRe; 18 January 2012, 21:17.Kommentar
-
-
Geophagus brachybranchus har jag lek på nu tog inte ens 2 dagar innan honan tog in dem i munnen för ruvning. så nu äger honan halva akvariumet. bild på detta finns i jordätartråden.Kommentar
-
Såg nyss ett gäng yngel av Pelvicachromis subocellatus "Matadi". Första gången de leker hos mig. Har haft dem i 18 dagar.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Kommentar
-
så skoj! :-)CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Kommentar