Diskus solid x snake skin
Vad har du lek på idag?
Kollaps
X
-
-
Diskuslek är alltid spännande. Vore kul att se live. Men då kanske man först ska skaffa sig några såna firrarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
I lokalen är det nu lek och yngeluppdragning av:
Egyptisk Munruvare
Ancistrus
Sajica
Zebraciklid
Kopparbarb
Tigerbarb
Mosaikgurami
Guldfisk
Salvini
Krobia Xingu sp. någonting.
Svärdbärare Koi Tricolor / Röda
Platy
Guppy
Panaque sort, minns ej vilken art.Mvh AlexKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nä det var dåligt, de har ju simmat omkring i en vecka nu utan resultat. Vad gör du för fel ?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Mina Pterophyllum scalare lekte igår, första ggn för detta paret. Så resultatet var ju inge bra men det kommer. O sen som vanligt lek på Thorichthys meekii . O Mina Geophagus proximus förbereder andra leken för fullt. Kan ju hoppas det går lite bättre denna ggn.Kommentar
-
Skakade en Frontosa
det blev 28 yngel ..... kändes som att dom var säljbara direktjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hahaha, det låter helt knäppt.
Affärsman ut i fingerspetsarna.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Mina Silverdollartetra, eller skivtetra som de heter, leker ofta men idag var alla 11 involverade - samtidigt som påfåglarna bevakar veckans ägg.
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Tänkte det kunde vara kul att föra lite kollektiv dagbok över vilka arter som leker "just nu".
Hos mig leker Guianacara geayi , Tahuantinsuyoa macantzatza samt Cryptoheros sajica just idag. Lite olika faser i leken bara, men alla har rom eller larver, ej frisimmande yngel.
Vad leker hos dig?
Hei David, det må være noe i luften!! Her har Guianacara owroewefi yngel, Guianacara sphenozona , Cichlasoma istlanum , Thoricthys helleri (Nututum) Thorichthyd auratus,og Tilapia bakossorium.
Cichlid- PowerKommentar
-
Wow, där var det gott om hormonerKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
I 720 leker Ikolorna, Jullarna och multisarna.
Tyvärr verkar det bara som om jullarna vet vad yngelvård är, å andra sidan underlättar inte troffarna för multisarna direkt.
I 320 leker röd zebrorna konstant känns det som. Börjar bli orolig för att honorna inte hinner äta upp sig mellan gångerna, något tips på den punkten ?Kommentar
-
I 720 leker Ikolorna, Jullarna och multisarna.
Tyvärr verkar det bara som om jullarna vet vad yngelvård är, å andra sidan underlättar inte troffarna för multisarna direkt.
I 320 leker röd zebrorna konstant känns det som. Börjar bli orolig för att honorna inte hinner äta upp sig mellan gångerna, något tips på den punkten ?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Kommentar
Kommentar