Vad har du lek på idag?
Kollaps
X
-
-
Mina kakaduor har haft och vaktat yngel i 3 veckor...idag var alla yngel borta..honan vaktar "nåt" än så jag antar att do finns någonstans även om jag inte ser domKommentar
-
Jag har lek idag på mina Geophagus sp. "orange head tapajós"
Romläggning. Väldigt mycket rom denna gång. Konstigt dock. Lek var 3-5 vecka och aldrig frisimmande på 2 år. Dessutom 3 par som leker. Oftast ett av paren.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag har lek idag på mina Geophagus sp. "orange head tapajós"
Romläggning. Väldigt mycket rom denna gång. Konstigt dock. Lek var 3-5 vecka och aldrig frisimmande på 2 år. Dessutom 3 par som leker. Oftast ett av paren.Kommentar
-
-
De brukar ruva i ~15 dagar. Ett av problemen är att hannen ganska snart börjar flörta med en av de andra honorna så honan får hålla ynglen själv. Sista dagen innan det inte går längre är honan oroligt och ändrar färg ordentligt så jag vet exakt när det kommer att pajja!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Härligt Tisse!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Såg rom på en vertikal sten som vaktades av Geophagus surinamensis -föräldrar i morse. Blir isåfall deras tredje kull i år men det är första gången jag sett rommen, har bara sett dem munruva yngel tidigare.Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Köpte 2+2 Callochromis pleurospilus i fredags ca 4cm stora. I går kväll lekte den ena honan. Lite tidigt men man vet ju själv hur det var när man var ung ; )
//PeterKommentar
Kommentar