Uj uj så vackra de blir när det vankas lek för Salvini.
Vad har du lek på idag?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Jawohl, visst är det de. Tyvärr är min hanne en variant utan rött på maggen. De har okända fångstplatser vilket inte triggar mig lika mycket. Men visst är de vackra även hannen på lekhumör.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Här hemma åker mina Sajicor omkring med ett par hundra yngel som är ca två veckor.
I en annan burk upptäckte jag att Eldbukscikliderna lagt rom för första gången på glaset i ett undanskymt hörn.Kommentar
-
Här är en bild på Nkata Bay yngel. Det är 8 till antalet, tror det är 6 stycken på detta kortet, även om de kan vara svåra att se. De växer så det knakar och de är skitfeta De äter upp alla rester från L46orna.Kommentar
-
-
Skakade en Aulo.Kandense "blue peacook" idag. Ca 30 yngel kom ut. Väldigt små; reagerade över det. Eftersom jag har andra Auloc. också. Varför Jag nämner detta.Är för att jag haft 1!! hona i flera år. Jag snackade med Nicklas(Delay) på Akv.Leas. Och han råkade ha 2! ensamma hanar. Jag fick en av dem. Och resultatet blev en "skakning" idag
ps. Jag kommer ned med ett antal efter de växt till sej Nicklas ;-)Kommentar
-
-
har frisimmande med mina scalarer och motaguense sen har mina gulbukar 2 kullar med frisimmande i samma karMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Det heta i min lokal just nu är väl Australoheros sp. red ciebal, Corydoras habrosus och Danio roseus VF som jag fått yngel på denna vecka Sen en hel del malawi, lite tanganyika och några sällskapsfirrar.
Mvh OscarKommentar
-
Andra leken på mina Cyathopharynx foae Sibwesa igår. Hoppas på bättre lycka denna gången. Jag har ett antal arter nu som inte vill hålla tugget mer än ett par dagar :-( Blir väl till att fixa några äggkläckare om det inte blir någon bättring framöver.Kommentar
-
lek med frisimmande Hypselecara temporalis har jag nu här hemma imponerad av hur bra de kan skydda sina yngel, i samma kar går hujeta, black ghost, eldål och lite annat men ändå lyckas de behålla ynglen!Kommentar
-
Vore kul med lite bilder på dessa lekar...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar