Efter att CA-projektet gick i stöpet låter jag nu projektet fortsätta här.
Då karet krympt från 540L till 300L så kände jag att malawi var ett lämpligare val.
Karet är ett helglas akvarium 120x50x50
Belysning blir två lysrör funderar på om det ena ska vara lite blåtonat
Bakgrund vet jag inte riktigt vad det blir.. funderar på någon av HS bakgrunder.
Sand bli korallgrus blandat med nån form av finare sand.
Inredning blir rätt och slätt sten, kanske även lite robusta växter.
Fiskarna blir
Pseudotropheus sp. "acei"
och
Aulonocara "OB"
eller Metriaclima estherae OB/MB
eller Placidochromis phenochilus
Som ni hör är jag lite osäker, på fiskvalet förutom acein... vad jag har hört mig för här så verkar ju någon Aulonocara mest lämplig men inte särskilt förtjust i deras utseende och det tar emot lite att ha en 10st av en fisk man inte tycker är snygg Kan någon av de andra nämnda arterna vara en lyckad kombo? Eller något helt annat alternativ? De där Labidochromis sp. ”Pearlmutt” var ju rätt snygga...
Vad är en bra fördelning? Tänkte att 3+7 av båda arterna kanske är en bra idé? Eller en större grupp "acei" och 1+2 Placidochromis phenochilus .
Ja det var väl allt för stunden iaf
// PinkTess
Då karet krympt från 540L till 300L så kände jag att malawi var ett lämpligare val.
Karet är ett helglas akvarium 120x50x50
Belysning blir två lysrör funderar på om det ena ska vara lite blåtonat
Bakgrund vet jag inte riktigt vad det blir.. funderar på någon av HS bakgrunder.
Sand bli korallgrus blandat med nån form av finare sand.
Inredning blir rätt och slätt sten, kanske även lite robusta växter.
Fiskarna blir
Pseudotropheus sp. "acei"
och
Aulonocara "OB"
eller Metriaclima estherae OB/MB
eller Placidochromis phenochilus
Som ni hör är jag lite osäker, på fiskvalet förutom acein... vad jag har hört mig för här så verkar ju någon Aulonocara mest lämplig men inte särskilt förtjust i deras utseende och det tar emot lite att ha en 10st av en fisk man inte tycker är snygg Kan någon av de andra nämnda arterna vara en lyckad kombo? Eller något helt annat alternativ? De där Labidochromis sp. ”Pearlmutt” var ju rätt snygga...
Vad är en bra fördelning? Tänkte att 3+7 av båda arterna kanske är en bra idé? Eller en större grupp "acei" och 1+2 Placidochromis phenochilus .
Ja det var väl allt för stunden iaf
// PinkTess
Kommentar