Hej, finns det något "någorlunda" enkelt gratisprogram för fotoredigering??????
Gratisprogram för fotoredigering??
Kollaps
X
-
Gratisprogram för fotoredigering??
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Taggar: Ingen -
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Ok, det är inte gratis men Photoshop elements för 925 spänn tycker jag är otroligt prisvärt. Det har i princip allt man behöver, förutom vissa funktioner, varav de flesta inte används ändå direkt. Det är väl kurvor då...
Har man en Canon så får man bra mjukvara gratis med kameran, raw-konvertering, bild- och filmredigerare, fjärrfotografering etc. Andra märken vågar jag inte svara på.Kommentar
-
Jag kör Lightroom och det är ganska enkelt vad gäller redigeringsmöjligheter men inte gratis, prova vet ja. Brukar kunna laddas ner från Adobes hemsida för en provapåperiod.Kommentar
-
Lightroom 3 är riktigt bra och det enda du behöver egentligen. Kostar väl knappt tre tusen, men köper du det så har du ett riktigt fint program för hela arbetsflödet från import till export med RAW-hantering, biblioteksfunktioner, etc. Det är riktigt smart upplagt och man får många AHA-upplevelser. Faktum är att jag har nyligen gått över från Photoshop till LR3 och det är fantastiskt.
Om du är sådan som jobbar mycket med lager, klipper och klistrar i bilder etc, så räcker dock inte LR3. Jag har aldrig varit en fantast av sådant så jag verkar kunna klara mig utan Photoshop framöver.Kommentar
-
Hej.
Ni som kan detta med foto.Har en Canon Power Shot A 75 och fick med ZoomBrowser.Detta är ju bra men en sak,allt är ju på engelska så nu undrar jag om det inte finns en översättning till svenska?Kan ju ej använda detta program till mer än lagring före framkallning.Kan säga att jag tyckte på fel en gång och alla bilder försvann på grund av språket.
mvh MatsKommentar
-
-
Gratis och körs direkt i webbläsaren:
http://pixlr.com/editor/
Kommentar
-
Tack för svarenDen som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
http://Www.Photoshop.com/tools/overview
Riktigt bra gratis online editeringKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar