If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Riktigt Kul tråd Carsten den ger inspiration!!!!! Den gula fisken i inlägg 39 är det en albino av något slag eller rentav en ca-ciklid? Intressant iaktagelse av duboisin som äter på svampen, mycket möjligt att det är det som ger den fina gula färgen!
Hur hotad anser du att duboisin "maswa/halembe" och bärnsten "kasakalawe" är sjön? Pågår det fångst av dessa arter än?
Är det en Furcifer i inlägg 38?
Länge sen jag skrev något på ciklid.se men vore kul om du ville svara
Hej Joel
Den gule fisk skulle være en Golden Lates microlepis så vidt jeg kan forstå...det forlyder at Toby blev tilbudt 10000$ for denne,men han afslog
Ja,en Furcifer i indlæg 38
Det tog 6 dykkere ca 2,5 dag at fange ca 50-6o Maswaer dengang i 05,hvilket jo også gør den dyrere om du vil have alle fra samme fangststed!Jeg tror(uden at vide det 100%)at de spreder sig på en kyststrækning,for at fange fiskene så hurtigt op som muligt...men så er det jo ikke samme lokation alle fiskene har!Ang. Halembe,der var der jo billeder fra en af Pondsne med Duboiser fra Halembe(nået ikke at dykke ved Halembe)og her ser det jo ud som om det kan betale sig at fange den...Og der er en forskel!Sammelignet med Maswaen,der er båndet på en Halembe mere kileformet ned mod bugen på fisken...Kasakalawe er der masser af...der fanget de nogen hundrede stykker på en eftermiddag..Nb.Husk på at billederne er fra 05!!!
mvh
Carsten
Den var häftig Golden Lates microlepis dyr vad den oxå Oj, det var mycket jobb att fånga så pass få maswa, vore illa om den blev uppfiskad i sjön! Tack för svaret då vet jag lite mer
Christer> Takker...Kommer flere i morgen!
Joel>Jae..det tager lidt tid at fange op disse Maswaer!Nu lever de lidt mere solitært i forhold til andre troffer...Tror ikke at den er truet,men den er ikke rentabel at fange op,hvis du skal have alle fra samme fangststed!
mvh
Carsten
Ja...hvad kan jeg sige!skulle have taget mig sammen for længe siden med at smide dem på forummet...Jeg ville jo egentlig have lavet en form for rejsebeskrivelse fra den tur,men har desværre sjældent tid til at sætte mig at skrive noget!endnu værre er det jo at min dagbog fra turen er gået tabt pga regnen i KBH...Men håber de kan bruges til noget i NCS billederne er ikke redigeret på nogen måde,og der er vel et par stykker som godt kunne tåle noget redigering
mvh
Carsten
Senast redigerad av THORLEIF; 26 September 2011, 22:58.
Kommentar