Malar i Malawikaret?
Kollaps
X
-
-
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Jo, jag har sett att de finns på Amager i Köpenhamn. Men då får man ta bilen (eftersom det inte är gångavstånd från Hovedbangården) och då blir det broavgifter och då känns det som lite overkill för bara ett par malars skull. Har bemannat karet i övrigt så inga andra firrar är aktuella heller, annars kan han ju ha en del intressant där på Amager.Kommentar
-
Jag har inga malar i mitt kar (förutom 2 stora gibbiceps, men de gör ju inte så stor nytta).
Så det blir lite alger runt om i karet. Rutorna får jag ta med algskrapan, men på stenar o moduler så betar framför allt mina 'hindiri'.
Sen skaffade jag en grupp Lethrinops lethrinus för att få några som rotar runt i sanden.
Tycker själv att det funkar bra än så länge och biotopriktigt blir det ju också.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Tycker det är trevligare att ha lite alger så man får se fiskarnas naturliga beteende och beta alger på stenarna (med tanke på att det kom förslag på Ancistrus för att hålla algerna i schack) i övrigt har jag ett gäng synodontis, vilka inte syns mycket, men jag misstänker de håller fiskpopulationen på en lagom nivå, då jag inte tror det är mer än 1 yngel/kull som klarar sig, och de rortar runt ordentligt inne bland stenarna.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Kommentar