If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Men är det någon som vet om dessa skönheter härstammar från Rio Negro eller Rio Orinocco eller någon annanstans? Jag tänker då specifikt på den där stora kullen F1 som många av oss har djur ifrån och som kaj.p och kanske någon eller några till har sålt från.
//Kaj
Men är det någon som vet om dessa skönheter härstammar från Rio Negro eller Rio Orinocco eller någon annanstans? Jag tänker då specifikt på den där stora kullen F1 som många av oss har djur ifrån och som kaj.p och kanske någon eller några till har sålt från.
//Kaj
Det finns inga altum i Rio Negro det är nog de flest ense om idag.
P Altum kommer från övre Orinocco. De första som Pellegrin visade upp kom från Rio Atabapo och de som nu lyckats odlas och den vildfångade man ser i handeln kommer idag från Rio Inirida som är ett tillflöde till Rio Atabapo
Det finns inga altum i Rio Negro det är nog de flest ense om idag.
P Altum kommer från övre Orinocco. De första som Pellegrin visade upp kom från Rio Atabapo och de som nu lyckats odlas och den vildfångade man ser i handeln kommer idag från Rio Inirida som är ett tillflöde till Rio Atabapo
Ok, då är det dags att revidera texten i vårt artregister. Där nämns Rio Negro som del av utbredningsområdet.
Så om någon säljer Altum från Rio Negro kan man anta att den egentligen är från Rio Inirida? Om den nu är en Altum alltså. Men i det här fallet jag tänker på så är det definitivt det.
Peru Altum - vad är det egentligen? Det säljs ofta ungdjur under namnet VF Peru-Altum och jag undrar lite hur det kan komma sig att det finns så förbenat många VF ungdjur att tillgå - och till det priset? Jag har ju själv några sådana också och en del av dem blir väldigt fina men vad är det för något egentligen?
(kunde ju frågat dig i ett pm angående altumen men jag tyckte det var av allmänt intresse)
Kommentar