SVT söker unga akvarister

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard Karlsson
    Användare
    • September 2008
    • 78

Ursprungligen postat av Erik Åhlander
    Jag tror de måste upptäcka det själva, annars är det risk att intresset byts mot aktivt ointresse. Jag har sett exempel på sånt, så jag "propagerar" bara för mina egna barn när de aktivt kommer till mig och frågar. Men de är som andra barn, gärna ett husdjur, bara någon annan sköter om det...

Erik, 57
    Tack för de visa orden

Kommentar

• Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

Inte ens jag kvalade in... =)
      Mvh Alex

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Hehe, bra Alexander! Tänk positivt.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• johho
          NCS Medlem

• March 2007
          • 1825

Går det inte att göra en åldersinventering? Eller är det att kränka den personliga integriteten? Själv ligger jag på 31 och sambon som också är med ligger på 23.

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Jag har inte den infon i mitt medlemsregister, där har jag bara dresser och medlemsnummer. Om alla matat in sin ålder i forumet och tillåter att det visas kanske det går??
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Fast alla är ju inte medlemmar på forumet heller. Får nog ske i samband med att man betalar in sin avgift, att man också anger kön och ålder kanske, i rent statistiskt syfte.

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Vet inte om jag har rätt att lagra den infon. Vi får bara lagra det som är nödvändigt för att sköta vår verksamhet ej för allmän statistik. Jag vill dessutom vara lite försiktigt med att bygga upp värsta databasen, den kräver sitt underhåll också och jag vill helst hålla den överskådlig.

///David

Kommentar

• johho
                  NCS Medlem

• March 2007
                  • 1825

Det är fullt förståligt Men hade varit en intressant fakta att veta, vet inte om man hade kunnat gjort något med datan mer än att kanske tysta rykten om vi är unga eller gamla i klubben

Kommentar

• nicson
                    Användare
                    • January 2010
                    • 639

Ingen åttaåring är kapabel att sköta ett kar. Tioåring möjligen...

Kommentar

• shcolsson
                      Användare
                      • January 2005
                      • 256

Ursprungligen postat av nicson
                      Oj då! Ingen? Jag som naivt trodde jag skötte mitt lilla kar när jag var åtta år.
                      Experience is something you get right after you need it.

Kommentar

• Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

Ursprungligen postat av nicson
                        Jag fick mitt första när jag fyllde sex år och mina föräldrar har aldrig bytt vatten, aldrig matat, aldrig... Det är som Erik skriver. Jag hade inte önskat mig något hellre än ett akvarium i så länge jag kunde minnas (min nioåriga bror var min "slav" som läste i böcker hur man skulle göra och gjorde det jag krävde, men jag var boss )
                        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Byttorp
                          Användare
                          • November 2003
                          • 1585

Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                          Inte ens jag kvalade in... =)
                          Kära Alexander...du är evigt ung...vem minns väl inte styrelsemötet i uppsala då jag misstogs för att vara målsman till dig....eller som vi senare ändrade det - Manager...och såååå bra det gick då
                          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                          Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...