Mina malar förökar sig i malawikaret!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • June 2011
    • 348

Mina malar förökar sig i malawikaret!

Haha hej, tänkte kolla efter om det är vanligt att ancidus malar förökar sig i ett malawikar på 375 liter med cirka 10 vuxenfiskar 20 ungfiskar och 20 talet yngel ?
    Är även en gibbon mal där i.

Är en liten hona å 2 större hannar av art anci.
    Hanen vaktar dom små ynglena like a boss =D

detta trodde jag aldrig!

mvh
  • HighwayStar
    Användare
    • March 2010
    • 38

Jag fick på tok för många ancistrus-yngel under en period (gav bort 2-300st) så jag flyttade över dom till mitt 405-liters Tanganyika med c:a 30-35 tropheus sp.Ikola.
    Döm om min förvåning när det helt plötsligt simmar ut en massa småttingar ur grottan.. IGEN !!!
    Så ja, jag är inte ett dugg förvånad över att du får yngel, och det lär nog fortsätta också

Mvh Johan
    www.tanganyika.se

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Äts inte ynglen upp av cikliderna eller är de för stora då hannen slutar vakta?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• zeke66
        Användare
        • May 2006
        • 106

Mina ancistrus förökar sig i mitt troffe kar med. Blir till att tömma det då och då och ge bort till vänner. Och ancistrusen vaktar inte ynglen efter dom kläckts..Kanske inte är så smaskiga att äta =)
        450 L med Tropheus Ilangi F1

Kommentar

• Anna Österman
          Användare
          • March 2006
          • 282

Ursprungligen postat av zeke66
          Mina ancistrus förökar sig i mitt troffe kar med. Blir till att tömma det då och då och ge bort till vänner. Och ancistrusen vaktar inte ynglen efter dom kläckts..Kanske inte är så smaskiga att äta =)
          Ancistrusar är ju rätt hårda med sina benplattor-det blir nog mycket tuggande för lite kött.
          Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

Arbetssätt...