För drygt en månad sedan köpte jag en tub svart silikon i en akvariebutik i Malmö. Jag använde den för att limma två akvarium L58xB60xH30, alltså inga jättebaljor precis. När jag dagen efter att ha limmat in ytavrinningskammare och filtergavel la jag märke till att silikonen inte härdat ordentligt när jag skar bort överflödig silikon med ett rakblad. Fortfarande kladdigt i mitten. Efter ett dygn brukar det inte vara ett problem. Hämtade tuben och konstaterade att sista förbrukningsdag var 2010-10-10....
-"Ska ta med mig mina nylimmade akvarium så ska butiken få äran limma om dem!!" var min första tanke innan jag lugnade ned mig.
Två frågor:
Jag har låtit akvarierna stå för att det ska härda ordentligt nu i drygt en vecka. Några problem att fylla vatten i dem? Kommer det hålla?
Vad gör jag med akvariebutiken som sålde 10 månader för gammal silikon? Har inte kvittot kvar, endast kontoutdraget att jag handlat där... Kräva en ny färsk tub är väl det minsta man kan begära, tycker jag?
-"Ska ta med mig mina nylimmade akvarium så ska butiken få äran limma om dem!!" var min första tanke innan jag lugnade ned mig.
Två frågor:
Jag har låtit akvarierna stå för att det ska härda ordentligt nu i drygt en vecka. Några problem att fylla vatten i dem? Kommer det hålla?
Vad gör jag med akvariebutiken som sålde 10 månader för gammal silikon? Har inte kvittot kvar, endast kontoutdraget att jag handlat där... Kräva en ny färsk tub är väl det minsta man kan begära, tycker jag?
Kommentar