Nytt forum inriktat på Tanganyika!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem

• September 2009
    • 22826

Jag förstår verkligen det, men tänk tänk... Nja vi kör på så ser vi var det hela landar.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• najt
      Användare
      • November 2010
      • 16

Ursprungligen postat av DaRe
      Det låter ju alldeles utmärkt. Vi får fundera på detta.

Jag är lite nyfiken på det som Kajjjan rör sig kring. Hos mig väcks frågan, vad saknas här? Hur kan vi göra detta tillräckligt bra för att täcka upp behovet? Fler avdelningar? Mer privata grupper för diskussion? Annat?

Jag tycker NCS sitter på en skatt med all den kompetens och kunnande som finns och det finns inte någon jämförelse på andra siter (worldwide) med det artikelregistret vi har och artregistret, men vi har en del ideer för att bli ännu bättre...

Skulle vi alla slå oss samman kan vi skapa världens bästa forum/site för ciklider som skulle gynna branchen och intresset! Jag är helt övertygad om det, men det krävs att vi sätter upp visionen och med enade krafter tar oss ditåt.

Jaja jag vet, lite brandtal-aktigt kanske
      ett tips till detta forum som är så himla stort med många trådar osv tror jag skulle vara att indela kategorierna något mer specifikt så man snabbare kan komma in i ett viss släkte osv tex.

Malawisjön

Kategori: Mbunas, Aulonocara osv. Det är bara något jag själv skulle gilla men det är ju inte jag som bestämmer vad som skall göras i detta forum men det hade jag gillat
      trevlig kväll gott folk

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem

• September 2009
        • 22826

Vad säger andra om najts förslag?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10777

Nu ska jag inte röra om för mycket i grytan men var inte startandet av forumet lite väl sammanfallande med en medlems avstängning från två forum och att du personligen tycker att hans kunskaper tåls att dra nytta av och uppmuntra?

Jag fick iallafall känslan av att du startat forumet ganska snabbt efter att det blev klart att denne fd medlem blivit avstängd på det forum du diskuterar om i ditt inlägg?

Inget illa med det och jag tycker att medlemmens kunskap runt malawiciklider är både intressant och hög. Jag hoppas att ditt forum får plats inom hobbyn på nätet och att det får bra fäste. Härligt initiativ och det kan bara lyfta hobbyn, vilket för mig är glädjande.

OBS! Denna diskussion gäller Malawi forumet och inte ämnets inriktning på Tanganyikaforumet.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10777

Bra förslag...

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem

• September 2009
              • 22826

Själv är jag lite trög och kollar bara latest alla forum och bryr mig inte så mycket i indelningarna,men det kan ju kanske finnas skäl? Lite lurigt när man vill diskutera flera arter.

///David

Kommentar

• HighwayStar
                Användare
                • March 2010
                • 38

Ursprungligen postat av najt
                ett tips till detta forum som är så himla stort med många trådar osv tror jag skulle vara att indela kategorierna något mer specifikt så man snabbare kan komma in i ett viss släkte osv tex.

Malawisjön

Kategori: Mbunas, Aulonocara osv. Det är bara något jag själv skulle gilla men det är ju inte jag som bestämmer vad som skall göras i detta forum men det hade jag gillat
                trevlig kväll gott folk
                Låter som en jättebra idé tycker jag.. Samma kan ju gälla tanganyika-delen också, då det finns en hel del arter där också

Mvh Johan
                www.tanganyika.se

Kommentar

• najt
                  Användare
                  • November 2010
                  • 16

Ursprungligen postat av StefanL
                  Nu ska jag inte röra om för mycket i grytan men var inte startandet av forumet lite väl sammanfallande med en medlems avstängning från två forum och att du personligen tycker att hans kunskaper tåls att dra nytta av och uppmuntra?

Jag fick iallafall känslan av att du startat forumet ganska snabbt efter att det blev klart att denne fd medlem blivit avstängd på det forum du diskuterar om i ditt inlägg?

Inget illa med det och jag tycker att medlemmens kunskap runt malawiciklider är både intressant och hög. Jag hoppas att ditt forum får plats inom hobbyn på nätet och att det får bra fäste. Härligt initiativ och det kan bara lyfta hobbyn, vilket för mig är glädjande.

OBS! Denna diskussion gäller Malawi forumet och inte ämnets inriktning på Tanganyikaforumet.
                  Nej det är inte anledningen till att jag startat forum för en medlem. Dock tycker jag det är kul att läsa vad denna person har att skriva och jag följde tråden dagligen och det gjorde andra också. Huruvida han hade rätt att bli avstängd eller ej är inte min grej att avgöra då det inte var mitt forum. Eftersom jag själv gillade att följa tråden så tyckte jag denna kunde få en chans i mitt forum. Sålänge medlemmar sköter sig i mitt forum är dom välkomna att skriva.

Jag gjorde faktiskt ett forum för ca 4 månader sedan som togs bort automatiskt då jag inte la någon energi alls på det eftersom det hände en tragisk sak i min släkt. Vid det tillfället tappade jag all lust vad hette ciklider så det spelade ingen roll kände jag då. Nu känner jag att saker och ting har blivit bättre igen och jag pysslar mycket med mina fiskar och det kändes bra att prova igen.

Anledningen är inte att skapa fiender för det är det värsta som finns. Mycket vänner och ett stort kontaktnät är roligt i livet.

Idag är det 10år sedan 3000 människor miste sina liv. Detta pga fiender. Mycket tragiskt. *en ros till alla oskyldiga människor som dog*

Kommentar

• Kajjjan
                    • June 2008
                    • 1875

Det är jag som skapat malawiforumet och det har inget att göra med att jag har samarbetsproblem med någon att göra. Jag har fött upp massa ormar under 10 år och skapade då ett specifikt forum för det släktet jag pysslade med. Detsamma gäller forumet jag skapade nu. Det hade inte något att göra med samarbetsproblem där heller. Det var många uppfödare som skapade egna forum för att man tyckte det var roligt att ha specifika forum. Hade man olika släkten var man normalt medlem i flera olika forum. Det är möjligt att det är annolunda i fisksvängen men jag själv tycker det är kul med flera forum. Vem är det som har förklarat för dig att malawiforumet hade med ett samarbetsproblem att göra? Jag har hängt mycket på ett annat välkänt forum där jag fortfarande hänger och jag och admin där har aboslut inga samarbetsproblem då ägaren där t.o.m hjälpt mig och varit vänlig och tagit redo på info och tips och tricks jag undrat över. Jag antar att det är någon annan än ägaren som sagt till dig att det har med samarbetsproblem att göra? Skulle det ha med det att göra skulle iaf inte jag ha hjälpt den personen med sitt nya forum?

Mitt forum har jag verkligen inte skapat pga några samarbetsproblem. Det skapade jag för jag tycker det är kul att ha ett forum. Precis som att jag tycker det är kul att ha malawiciklider. Detta betyder inte att jag slutar i d andra forumen
                    Jaså inte? Är det någon annan på ciklider.se som har najt som nicname? Jag fick ett privatmeddelande från najt (på ciklider.se) med en inbjudan till det nya forumet och när jag frågade varför ett till? fick jag följande svar: hej. för att bla janne skall få möjlighet att kunna fortsätta skriva om sin odling som många verkar högst intresserade av.
                    Då frågar jag naturligtvis varför inte denna janne (som jag inte känner) inte klarar att skriva på de forum som finns och får till svar av najt (på ciklider.se) att det får jag fråga micke, som äger forumet, om.
                    Ursäkta mig då att jag tolkar najts (på ciklider.se) svar som att det är för att denne janne (som jag inte känner) inte upplever det som möjligt att skriva i de två befintliga forumen, att det således är en av anledningarna till att detta forum skapas. Och tydligen den främsta eftersom ingen annan anledning ges. Och är inte det ett tydligt samarbetsproblem som najt (på ciklider.se) anger som främsta skäl? Hur definierar du samarbetsproblem? Och hur definierar du den relationen som denne janne (som jag inte känner) har med de två befintliga forumen? Vad är det som gör att han inte känner att han kan skriva på något av de två befintliga forumen? Jag kan ha dragit en förhastad slutsats när jag sagt att det är på grund av samarbetsproblem, men då får du gärna klargöra det för mig.

//Kaj

Insåg just att denna malawiforums diskussion är off topic - ber om ursäkt för det.
                    Senast redigerad av Kajjjan; 11 September 2011, 23:19.

Kommentar

• najt
                      Användare
                      • November 2010
                      • 16

Jag bidrar gärna med tips och ideer till ciklid.org

Jag gillar när folk runtomkring mig lyckas.

Kommentar

• najt
                        Användare
                        • November 2010
                        • 16

1. Du vart inbjuden till mitt forum ifall intresset fanns. Om inte så skippar du att bli medlem. Jag har svarat i denna tråd anledningen varför personen fick skriva i mitt.

2. personen blev avstängd som har framgått i denna tråd och fick ju inte skriva mer i dom 2 forumen som fanns. Anledningen till att jag bad dig kontakta admin var för att det har väl endå han bäst koll på och enklaste sättet är väl då att kontakta admin som tagit beslutet? Jag ber om ursäkt om du fick det till att jag och admin hade samarbetsproblem för så var inte fallet.

3. Det är jag som skapat forumet och ingen annan. Jag har inga samarbetsproblem vad jag själv vet.

4. Jag har gjort ett inlägg för en stund sedan där jag förklarar att jag startat ett forum tidigare men att jag inte la energi på det då det hände en tragisk händelse i min släkt.

Hoppas det klargjort saker och ting och att vi inte är fiender med sura miner.

Kommentar

• najt
                          Användare
                          • November 2010
                          • 16

Jag hoppas verkligen inte att jag skapat en massa fiender för att jag skapat ett forum? Detta är verkligen till 100% inte anledningen. Trodde folk skulle ta glädje av det och gillar folk inte det är detta helt nytt för mig då jag inte stött på det tidigare med mitt reptilforum. Isåfall ber jag hemskt mycket om ursäkt

Kommentar

• Kajjjan
                            • June 2008
                            • 1875

1. Du vart inbjuden till mitt forum ifall intresset fanns. Om inte så skippar du att bli medlem. Jag har svarat i denna tråd anledningen varför personen fick skriva i mitt.

2. personen blev avstängd som har framgått i denna tråd och fick ju inte skriva mer i dom 2 forumen som fanns. Anledningen till att jag bad dig kontakta admin var för att det har väl endå han bäst koll på och enklaste sättet är väl då att kontakta admin som tagit beslutet? Jag ber om ursäkt om du fick det till att jag och admin hade samarbetsproblem för så var inte fallet.

3. Det är jag som skapat forumet och ingen annan. Jag har inga samarbetsproblem vad jag själv vet.

4. Jag har gjort ett inlägg för en stund sedan där jag förklarar att jag startat ett forum tidigare men att jag inte la energi på det då det hände en tragisk händelse i min släkt.

Hoppas det klargjort saker och ting och att vi inte är fiender med sura miner.
                            1. Jag har skippat det. Inte för att ditt forum är dåligt eller för att janne skriver där utan för att jag tycker det räcker med det här forumet som vi befinner oss i just nu. Jag har inte bara ett malawiintresse utan även Sydamerika, Centralamerika, Tanganyika osv.
                            2. Framgick inte av ditt svar vilket forum micke representerade, trodde faktiskt att det var det nya. Visste överhuvudtaget inte att denne janne lyckats bli avstängd i två forum.
                            3. Jag har aldrig påstått att du har samarbetsproblem. Men du har själv angett jannes samarbetsproblem som en av anledningarna till att detta nya startades och eftersom du inte angav några ytterligare anledningar framstod det som den främsta anledningen, och enda värd nämnas. Jag frågade varför en till och du svarade med att ange jannes samarbetsproblem. Hur skulle jag tänka istället menar du?
                            4. --

Vi är absolut inte fiender på något sätt.

//Kaj

Kommentar

• HighwayStar
                              Användare
                              • March 2010
                              • 38

Börjar ångra att jag skrev något här faktiskt.. Resultatet visade sig vara nåt totalt annorlunda jämfört med mitt uppsåt med den första tråden.. =(
                              Vill ni komma och vara med på www.tanganyika.se så är ni självklart otroligt välkomna, men jag önskar att den här tråden kanske kunde låsas, och ett nytt inlägg skapas rörande era frågor om avstängningar av medlemmar och andledningar till varför nya skapas... Jag har inte på något annat ställe råkat på motstånd från mina forumsvänner, utan mera fått en knuff i ryggen av flertalet som tycket det var ett bra initiativt.
                              Hoppas ni löser era tvister och frågetecken, men snälla, gör det inte mera i den här tråden.

Ha en toppen-natt och en trevlig början på den kommande veckan

Mvh Johan

www.tanganyika.se
                              www.tanganyika.se

Kommentar

• najt
                                Användare
                                • November 2010
                                • 16

Ursprungligen postat av Kajjjan
                                1. Jag har skippat det. Inte för att ditt forum är dåligt eller för att janne skriver där utan för att jag tycker det räcker med det här forumet som vi befinner oss i just nu. Jag har inte bara ett malawiintresse utan även Sydamerika, Centralamerika, Tanganyika osv.
                                2. Framgick inte av ditt svar vilket forum micke representerade, trodde faktiskt att det var det nya. Visste överhuvudtaget inte att denne janne lyckats bli avstängd i två forum.
                                3. Jag har aldrig påstått att du har samarbetsproblem. Men du har själv angett jannes samarbetsproblem som en av anledningarna till att detta nya startades och eftersom du inte angav några ytterligare anledningar framstod det som den främsta anledningen, och enda värd nämnas. Jag frågade varför en till och du svarade med att ange jannes samarbetsproblem. Hur skulle jag tänka istället menar du?
                                4. --

Vi är absolut inte fiender på något sätt.

//Kaj
                                4. Nej det är inte anledningen till att jag startat forum för en medlem. Dock tycker jag det är kul att läsa vad denna person har att skriva och jag följde tråden dagligen och det gjorde andra också. Huruvida han hade rätt att bli avstängd eller ej är inte min grej att avgöra då det inte var mitt forum. Eftersom jag själv gillade att följa tråden så tyckte jag denna kunde få en chans i mitt forum. Sålänge medlemmar sköter sig i mitt forum är dom välkomna att skriva.

Jag gjorde faktiskt ett forum för ca 4 månader sedan som togs bort automatiskt då jag inte la någon energi alls på det eftersom det hände en tragisk sak i min släkt. Vid det tillfället tappade jag all lust vad hette ciklider så det spelade ingen roll kände jag då. Nu känner jag att saker och ting har blivit bättre igen och jag pysslar mycket med mina fiskar och det kändes bra att prova igen.

Bra kaj Nu är klockan mycket och det har slocknat i mina akvarium. Det betyder att jag också måste sova

natti natti

// andreas

Kommentar

Arbetssätt...