Nytt forum inriktat på Tanganyika!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HighwayStar
    Användare
    • March 2010
    • 38

Nytt forum inriktat på Tanganyika!

Hej vänner !
    Nu har det äntligen dragits igång ett forum som ENBART inriktar sig på Tanganyikasjön och deras invånare.
    Ni är hjärtligt välkomna att bli medlem i våran mysiga grupp som växer sig större varje dag.

Adressen dit är: www.tanganyika.se

Väl mött !

Mvh Johan
    www.tanganyika.se
  • Rickard Karlsson
    Användare
    • September 2008
    • 78

Det är ett mycket trevligt forum!!

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem

• September 2009
      • 22826

Jättesnyggt upplagt! Bra jobbat, men jag hade blivit ännu gladare om du bidragit till detta forum med din energi och handlingskraft!

Om något saknas här borde vi tillsammans jobba på att göra det till världens bästa ciklidforum!

Hur som helst är det bra överhuvud taget med att intresset skapar utrymmet för ditt forum.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Känns märkligt
        göra reklam för konkurerande forum ???????

Här
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• RobinH
          Användare
          • August 2008
          • 2150

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Känns märkligt
          göra reklam för konkurerande forum ???????

Här
          Hehe ja håller verkligen med???
          CA

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10777

Det visar på kurage hos föreningen.

Inga fel att vara öppna och givmilda...i balans och med måtta. En större tråd som diskuterar ett konkurrerande forum är inte direkt smart..men en liten tråd som upplysning gör ingen större skada. Klarar inte detta forum av den öppenheten så ligger inte problemet hos konkurrerande forum utan på ciklid.org.

För egen del så är mitt behov mättat med forum och jag håller mig kvar här med stor glädje. Det hoppas jag verkligen inte att jag är ensam om.

Kommentar

• HighwayStar
              Användare
              • March 2010
              • 38

Jag avsåg aldrig att vara ett konkurrerande forum på något sätt, utan ville bara sprida informationen om att det finns ett specifikt intresse-forum där ute.
              Ciklid.org är ett så pass gammalt och inkört forum att det numera ses som en ikon bland forum för fiskälskare, är jag övertygad om.. !
              Och precis som StefanL påpekar, så ska nog inte mitt forum ses som en konkurrent utan mera som en samarbetspartner, då jag med glädje skulle länka direkt till detta forum om det något som ingen där kunde svara på =)

Min avsikt var aldrig att göra någon varken arg eller förbryllad, och om det är så, så ber jag om ursäkt och hoppas att Admin genast tar bort denna tråd !! =)

Mvh Johan
              www.tanganyika.se

Kommentar

• Rickard Karlsson
                Användare
                • September 2008
                • 78

finns ju inga hinder att vara med i flera forum. Men visst att gå in på ett annat forum och tipsa kan ju uppfattats som fel.

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem

• September 2009
                  • 22826

I mina ögon helt ok och igen ett snyggt forum du skapat!

Men jag behöver dig här
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Kajjjan
                    • June 2008
                    • 1875

Ärligt talat - visst mångfald är trevligt, men finns det underlag? Vi har nyligen blivit begåvade med ett Malawi-forum också! Vi har redan ett discus och ett med inriktning på afrikanska ciklider. Mitt forumsintresse ökar defintivt inte av att det blir fler forum. Varför skaffa fler istället för att förbättra det eller de som finns? En anledning kan ju vara att någon tycker det är kul att göra ett forum om sin hobby, utan att tänka lite längre än så. En annan kan vara att man har samarbetsproblem. Istället för att ta itu med de problem som uppstår, egna och andras, så skapar man ett forum där man själv får vara påve. Det kan finnas andra, men just i det nya malawi-forumet har jag fått förklarat för mig att det är samarbetsproblem som är anledningen - och då finns det alltså två forum redan och inget av dem passar uppenbarligen.
                    Anyways, jag orkar inte hålla på att skriva ens i två forum ...än mindre ork har jag för ett tredje och fjärde och ett femte... Men det är ju jag det. Jag är ju å andra sidan väldigt bekväm av mig.

//Kaj

Kommentar

• HighwayStar
                      Användare
                      • March 2010
                      • 38

Ursprungligen postat av DaRe
                      I mina ögon helt ok och igen ett snyggt forum du skapat!

Men jag behöver dig här
                      Tack så jättemycket !
                      Självklart lägger jag gärna tid och energi på det här forumet då jag kommer att fortsätta läsa detta forum på samma sätt som jag tidigare gjort, oavsett om jag är ägare till ett annat forum eller inte.
                      Som jag skrev så ser jag mera fram emot ett samarbete än att på något sätt försöka konkurrera

Mvh Johan
                      www.tanganyika.se

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem

• September 2009
                        • 22826

Det låter ju alldeles utmärkt. Vi får fundera på detta.

Jag är lite nyfiken på det som Kajjjan rör sig kring. Hos mig väcks frågan, vad saknas här? Hur kan vi göra detta tillräckligt bra för att täcka upp behovet? Fler avdelningar? Mer privata grupper för diskussion? Annat?

Jag tycker NCS sitter på en skatt med all den kompetens och kunnande som finns och det finns inte någon jämförelse på andra siter (worldwide) med det artikelregistret vi har och artregistret, men vi har en del ideer för att bli ännu bättre...

Skulle vi alla slå oss samman kan vi skapa världens bästa forum/site för ciklider som skulle gynna branchen och intresset! Jag är helt övertygad om det, men det krävs att vi sätter upp visionen och med enade krafter tar oss ditåt.

Jaja jag vet, lite brandtal-aktigt kanske

///David

Kommentar

• HighwayStar
                          Användare
                          • March 2010
                          • 38

Du har helt rätt i dina tankar vännen =)
                          Jag tror att det kan vara lite grann som ett bil-forum.. många gillar ju sina bilar, och har man ett bil-forum så kommer det säkert bli oerhört populärt..
                          Men sen kan det ju finnas vissa människor som enbart kör volvo eller saab, som kanske väljer att vara med i både det vanliga bilforumet OCH volvoforumet.. Det ena behöver ju inte utesluta det andra tycker jag

Mvh Johan
                          www.tanganyika.se

Kommentar

• najt
                            Användare
                            • November 2010
                            • 16

Ursprungligen postat av Kajjjan
                            Ärligt talat - visst mångfald är trevligt, men finns det underlag? Vi har nyligen blivit begåvade med ett Malawi-forum också! Vi har redan ett discus och ett med inriktning på afrikanska ciklider. Mitt forumsintresse ökar defintivt inte av att det blir fler forum. Varför skaffa fler istället för att förbättra det eller de som finns? En anledning kan ju vara att någon tycker det är kul att göra ett forum om sin hobby, utan att tänka lite längre än så. En annan kan vara att man har samarbetsproblem. Istället för att ta itu med de problem som uppstår, egna och andras, så skapar man ett forum där man själv får vara påve. Det kan finnas andra, men just i det nya malawi-forumet har jag fått förklarat för mig att det är samarbetsproblem som är anledningen - och då finns det alltså två forum redan och inget av dem passar uppenbarligen.
                            Anyways, jag orkar inte hålla på att skriva ens i två forum ...än mindre ork har jag för ett tredje och fjärde och ett femte... Men det är ju jag det. Jag är ju å andra sidan väldigt bekväm av mig.

//Kaj
                            Det är jag som skapat malawiforumet och det har inget att göra med att jag har samarbetsproblem med någon att göra. Jag har fött upp massa ormar under 10 år och skapade då ett specifikt forum för det släktet jag pysslade med. Detsamma gäller forumet jag skapade nu. Det hade inte något att göra med samarbetsproblem där heller. Det var många uppfödare som skapade egna forum för att man tyckte det var roligt att ha specifika forum. Hade man olika släkten var man normalt medlem i flera olika forum. Det är möjligt att det är annolunda i fisksvängen men jag själv tycker det är kul med flera forum. Vem är det som har förklarat för dig att malawiforumet hade med ett samarbetsproblem att göra? Jag har hängt mycket på ett annat välkänt forum där jag fortfarande hänger och jag och admin där har aboslut inga samarbetsproblem då ägaren där t.o.m hjälpt mig och varit vänlig och tagit redo på info och tips och tricks jag undrat över. Jag antar att det är någon annan än ägaren som sagt till dig att det har med samarbetsproblem att göra? Skulle det ha med det att göra skulle iaf inte jag ha hjälpt den personen med sitt nya forum?

Mitt forum har jag verkligen inte skapat pga några samarbetsproblem. Det skapade jag för jag tycker det är kul att ha ett forum. Precis som att jag tycker det är kul att ha malawiciklider. Detta betyder inte att jag slutar i d andra forumen

Kommentar

• najt
                              Användare
                              • November 2010
                              • 16

Ursprungligen postat av HighwayStar
                              Du har helt rätt i dina tankar vännen =)
                              Jag tror att det kan vara lite grann som ett bil-forum.. många gillar ju sina bilar, och har man ett bil-forum så kommer det säkert bli oerhört populärt..
                              Men sen kan det ju finnas vissa människor som enbart kör volvo eller saab, som kanske väljer att vara med i både det vanliga bilforumet OCH volvoforumet.. Det ena behöver ju inte utesluta det andra tycker jag

Mvh Johan
                              *du tänker precis som jag, tummen upp!*

Kommentar

Arbetssätt...