15 obokade lotter finns kvar.
Troffelotteri
Kollaps
X
-
-
Det är ofta bra att låta dom gå lite trångt för att stävja aggresiviteten, i större burkar kan 25 djur gå rätt åt skogen medans samma grupp hade haft ett enklare liv i ett 200liters.
Det finns även större burkar i butiken med ungefär samma antal troffar, dessa får man ibland blanda upp med annat för att dom inte ska slå ihjäl varandra.
Sedan är dom helt fullvuxna 13-14cm så blir det ju lite tight men så stora djur ser man sällan i handeln nuförtiden, dom brukar vara 6-10 cm när dom kommer från sjön. Då har man ju tid på sig att uppgradera burken om man tycker att det är kul med troffar.
Det handlar nästan mer om filter och vattenbyten än om burkstorlek tycker jag, klart det finns andra ideer o teorier om hur det bör vara men detta funkar väldigt bra för oss iaf.Senast redigerad av deelay; 12 September 2011, 15:06.Kommentar
-
angående mindre storlek så har jag märkt att dom liksom kan stanna upp i storlek när de går i små akvarium och blir aldrig större än typ 7-8 cm, och har sett flera gånger samma grupper under 1-3 år som fastnat i storlek..Intressant fenomenTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
I dag rasade det in 20 betalningar puhh.
Kom ihåg att lotteriet endast gäller medlemmar ange medlemsnummer eller forumnamn på inbetalningen. det räcker inte att ni varit medlemmar en gång i tiden...
Har ni glömt att betala medlemskap för detta år så kontakta mig. Det går utmärkt att gå med i samband med lotteriköpet.Senast redigerad av DaRe; 13 September 2011, 08:44.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Betyder det att alla lotter är slut?Kommentar
-
Mitt inlägg betyder inte det. Endast tege vet antal lotter som är kvarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
I dag rasade det in 20 betalningar puhh.
Kom ihåg att lotteriet endast gäller medlemmar ange medlemsnummer på inbetalningen. det räcker inte att ni varit medlemmar en gång i tiden...
Har ni glömt att betala medlemskap för detta år så kontakta mig. Det går utmärkt att gå med i samband med lotteriköpet.Kommentar
-
Helt okKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Jag skulle nog säga att det beror på för lite foder. Grupp som har "stannat" börjar växa om man tillför mer foder, låter ju kanske logiskt, åtminstone så fungerar det hemma hos mig med 200 liters kar och 25-30 troffar.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
med andra ord så kan man skapa mini-troffar med minimal fodertillgång, intressant tanke men kanske lite oetisk, kanske i framtiden att det finns sk "bonsai-tropheus" som blir max 7-8 cmTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Vad jag förstår så finns några lotter kvar och man kan bli medlem eler familjemedlem samtidigt som man köper en lott betala in rätt summa och skriv kort text som förklarar. Om ni är osäkra kring betalningen kan ni höra av er till mig.
Medlem+lott: 395 kronor
Familjemedlem+lott: 200 kronor
Vill ni bli medlem för 2011+2012 eller andra paketlösningar hör av er till mig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar