Jag skulle hållit tyst nu ökar pressen
Kamera; Beg eller ny
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Har fotat en del och inser att det är lika svårt nu. Skitkamera
Nädå, den inbyggda blixten är mycket bättre, men jag har mycket att lära... Ska bli kul!
Jag fick med ett objektiv på 50mm NIKON 1:1.8D
Då funderar jag? Är det ett makro? Vad är typiskt för makro? Vad skiljer ett makro från ett icke makro?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
nädå! SBS snarare!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Tack för de goda råden Wilhelm, hehe.
Micke, ok. Hur läser man ut det från objektivdata?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det finns sällan med i objektivbeteckningen, men i de tekniska specifikationerna brukar det stå t ex Avbildningsskala 1:1.
"Fuskmakro" (oftast zoomar med s k makrofunktion) har oftast avbildningsskalor mellan 1:2 och 1:3.
Nej, men du kan öka avbildningsskalan med närbildsfilter, mellanringar eller telekonverter. Närbildsfilter och mellanringar minskar närgränsen och ökar därigenom avbildningsskalan. Telekonvertern ökar avbildningsskalan utan att påverka närgränsen, du kommer närmre motivet utan att gå närmre.Kommentar
-
ena grabben blev väldigt förtjust i min kamera och har fotat massor med djur och annat. Jag funderar på att hitta något i julklapp. Vad tror ni om denna D40?
http://www.blocket.se/stockholm/Digi....htm?ca=11&w=1
Bara min åsikt men känns som att D40 skall finnas billigare. Och framförallt en hel D40.Kommentar
-
ok tackar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Någon som har tips på bra makrilinser gör akvariebruk men med fördel duger till blommor, insekter.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag använder mest Nikons 105 mm makro (med eller utan 1,7x telekonverter), men är sugen på ett komplettera med Sigmas 180 mm. Även Sigmas 150 mm makro är riktigt bra.
Här finns lite recensioner av makrogluggar: http://www.ciklider.se/recensioner/showcat.php?cat=4Kommentar
-
Bra sammanställning man tackar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nån som sett någon bra annons någonstans på en lämplig blixt (SB700 eller liknande) eller två samt ett macro?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar