If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Är lite sugen på att byta ut all inredning i mitt Malawikar kikat lite på vit hålsten, hur många kilo hade ni lagt i? Vart köper man den till bra pris?
Mvh Jim
1x720L Malawi (Kommer snart innehålla rovmalawi)
2x375L
4x300L Under uppstart
1x300L Tillväxtkar
1x50l Yngelkar
Är lite sugen på att byta ut all inredning i mitt Malawikar kikat lite på vit hålsten, hur många kilo hade ni lagt i? Vart köper man den till bra pris?
Gyllene snittet eller φ (grekiska bokstaven fi), på latin: sectio aurea, är det förhållande som erhålls när en sträcka delas i en längre del a och en kortare del b på så vis att hela sträckan a+b förhåller sig till a som a förhåller sig till b. Kvoten a/b blir då cirka 1,618 och kvoten b/a blir cirka 0,618.
Lavasten brukar bli snyggt när det växer på. Jag är själv inte överförtjust i hålsten, känns onaturlig, men säkerligen bra för fiskarna då de kan komma undan varandra. kalksten får jag ingen känsla för hur de ser ut, skrovliga platta stenar?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Målet är ju är ju att ha så mycket sten som möjligt utan att det ser dumt ut eller blir för tugnt, kör ingen bakgrund eller moduler
Det går fylla hela bakgrunden upp till ytan med sten och forfarande tänka gyllene snittet. T ex stenen gå över vattenytan som "A" i den här bilden http://upload.wikimedia.org/wikipedi...e-detailed.svg Lite större eller annorlunda stenar eller en rot kan markera en avdelning. Växter. Det handlar om balans och harmoni. Inredningen ska inte se ut som gardiner. Eller, det kan den göra och så bryter man av med t ex en rot eller stor sten.
Kommentar