Banderads återkomst till Tanganyika
Kollaps
X
-
-
Ja jag har inte så mkt erfarenhet av dem men jag gillar verkligen jullar oxå! (Näst efter neolaprologusar typ). Ja skam den som ger sig... men vad konstigt att de dog bara sådär (läste att det var nån annan som hade liknande erfarenhet av dem), men de kanske inte var helt friska när du köpte dem?Kommentar
-
Ja jag har inte så mkt erfarenhet av dem men jag gillar verkligen jullar oxå! (Näst efter neolaprologusar typ). Ja skam den som ger sig... men vad konstigt att de dog bara sådär (läste att det var nån annan som hade liknande erfarenhet av dem), men de kanske inte var helt friska när du köpte dem?
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Men jag har lite frågor.
Hur stort är karet som du släppte fiskarna i?
Medinvånare?
Hur ser/såg inredningen ut?Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Inga medinvånare bortsett från några Ancistrusyngel
Svart Ölandsskiffer i mängder. Dessa stenar tror jag personligen är boven. De kan fälla en massa skit, men så här illa har det inte slutat innan.
Karet var ingånget sedan ett antal månader, och har varit tyngre belastat än ett gäng jullar. Så nitrit tror jag inte på. Min enda teori just nu är stenen. Det skumma är att de levde på morgonen, men var stendöda på eftermiddagen. Alla småmalar lever.
/JockeKommentar
-
Har åkt på samma mina tyvärr.
J. ornatus är en mycket lätt stressad fisk. Inte blir det bättre av att akvariet i pricip är tomt och liten volym.
Visst går det att hålla och odla den i småkar men detta gäller endast etablerade par.
Så nästa gång gör tvärt om.
Stor burk med mycket fisk så är det inga problem.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
En bit över 60 liter med stor bottenyta
Inga medinvånare bortsett från några Ancistrusyngel
Svart Ölandsskiffer i mängder. Dessa stenar tror jag personligen är boven. De kan fälla en massa skit, men så här illa har det inte slutat innan.
Karet var ingånget sedan ett antal månader, och har varit tyngre belastat än ett gäng jullar. Så nitrit tror jag inte på. Min enda teori just nu är stenen. Det skumma är att de levde på morgonen, men var stendöda på eftermiddagen. Alla småmalar lever.
/Jocke
jag har denna skiffer i alla mina kar med jullar, har aldrig dött nån fisk pga av det.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag får väl vara storsint och säga grattis. Hur som helst har väl KFF lika lite i Europa och göra med årets lag i alla fall som Blåvitt... Surt att Erik fick göra två bara...
Förresten Peter, vi har inget med ICA att göra längre....
/JockeSenast redigerad av Banderad; 15 September 2011, 07:46.Kommentar
-
Här har du felet.
Har åkt på samma mina tyvärr.
J. ornatus är en mycket lätt stressad fisk. Inte blir det bättre av att akvariet i pricip är tomt och liten volym.
Visst går det att hålla och odla den i småkar men detta gäller endast etablerade par.
Så nästa gång gör tvärt om.
Stor burk med mycket fisk så är det inga problem.
/JockeKommentar
-
Aldrig några problem när vi snackar mycket fisk (även innom arten) och lite större baljor.
Finns ett antal firrar som reagerar helt ologiskt med hastig död som följd vid stress.
Jag anser att J. ornatus tillhör dessa.Mvh Anders
Kommentar