Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ska ladda upp för detta!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mikkeller Monk's Elixir en quadrupel på 10% brygd hos belgiska De Proefbrouwerij.
Ett mörkt rödbrunt öl med normalhögt till högt ljusbrunt skum. Jästfällning i flaskan.
Stor doft med marsipansötma tillsammans med rostade toner och torkad frukt.
Smaken är otroligt välbalanserad med kanderat socker, torkade frukter och belgisk jäst. Lite åt Coca Cola i eftersmaken. Riklig kolsyra med små bubblor. Alkoholen är väl dold.
En mycket bra quadrupel. Testad flaska var lagrad i två år.
Betyg 8,5/10
Köpt i Danmark, 34:- för 33 cl.Kommentar
-
Lägger även in denna, lite omdömen om man inte vet vad det är för sorts öl eller vet hur man tar reda på det så serverar jag er infon direkt
http://www.portersteken.se/2013/05/s...mbolagets.htmlKommentar
-
Men folk trängdes runt nya innis & gunn så jag plockade Bigfoot och 1200 meter djupt samt Napa Smith West coast IPA i lugn och ro.Kommentar
-
Därefter blev det att besöka Eurostop i Halmstad, ett mindre kaos var där, hyllorna gapade tomma men tydligen fanns det en del kvar lager om man fick möjlighet att få tag på nån ur personalen. Fick allt jag ville ha utom Ingrid som tog slut. Besökte sedan butiken i stan som inte är en T5 butik men har börjat med små partier sedan en månad tillbaka, där fanns det Ingrid kvar. Så jag fick tag på allt jag skulle efter att besökt två systembolag.
Sitter just nu och avnjuter en Sierra Nevada Ruthless Rye.Kommentar
-
-
Haha kul jag fick tag i liknande. Ser extra fram emot att testa DIPA Sisters.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Bigfoot är asgrym det vet jag redan och tog en bunt. Detsamma med ruthlessKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ingen annan som testade några av ölen igår?
Jag testade också.
Camden Gentleman's Wit.
En witbier ifrån storbritannien på låga 4,3%. Smakade mest kolsyrad fläder och citronsaft med lite inslag av jäst. Ok törstsläckare men som öl var det väl sådär. Kul att testa och det smakade ju inte dåligt. 6/10.
Left Hand Twin Sister Double IPA
En Dubbel IPA på 9,6% ifrån amerikanska bryggeriet Left Hand. Tycker denna var riktigt bra och väldigt stabil och balanserad. Alkoholen är väl gömd även om det finns märks lite i eftersmaken. Tror nog humlen har gått ner sig påväg till Sverige men den är fortfarande riktigt bra. 8,5/10
Oppigårds 1200 meter djupt. En belgisk blond på 7,5% med en modern twist. Enligt etiketten gör den sig bäst mellan 11-14 grader, och det håller jag med om, väldigt mycket mer smak kom fram efter några minuter jämfört med när den kom direkt ifrån kylskåpet och jag upplever den då som bättre balanserad också.
Annars så är jag lite tveksam till den "moderna twisten" (som antagligen beror på mer modern humle) ölen var bra men jag föredrar en klassisk belgare. 7/10
Hade gärna testat fler men ville undvika att må dåligt idagKommentar
-
Varför heter den "1200 meter djupt"?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
"Vid Garpenbergs gruva genomförs just nu bygdens kanske största investering någonsin. Malmbrytningen är nu djupare än 1200 meter. Vi är stolta över bygdens historia och tycker det är kul när det skapas ny. "
Så står det på etiketten.Kommentar
-
Brekeriet Breidur
En saison jäst med brettanomyces och där det tillsats äpple och mango.
Väldigt lik deras öl Brillant, skulle tro att receptet är det samma i grunden. Äpple och Mango smaken är inte jättetydlig även om den finns där, jag hade hoppats på mer smak ifrån frukten. Väldigt god överlag. 59,90kr för 33cl i lokala sortimetet (slutsåld)
Sierra Nevada Bigfoot 2013.
Ingen nykomling i tråden direkt, men detta var första gången jag drack denna och jag måste instämma i ett den var otroligt god. Ska även bli kul att se vad lite lagring kan göra med den. Otroligt prisvärt barley wine.
Kommentar
Kommentar