Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Testade lite av Helsingborgs bryggeri idag.
India Pale Ale
Lager
Vinter
Summer Ale
Dom hade en sak gemensamt, blaskiga. Ipan smakade inte alls som en ipa. Lagern smakade som en tysk valfri lager, inte min stil. Summer alen, en blaskig Pale Ale med dålig humlesmak. Samma som för Ipan. . Vintern var väl det som mest liknade en bra öl, inte lika blaskig som dom andra. Helt ok men inget jag kommer dricka igen. Hade förväntat mig mer.Senast redigerad av Getingen; 03 November 2012, 01:21.Kommentar
-
Beerssons IPA från Malmö Brygghus. 29:- i Systembolagets beställningssortiment.Kommentar
-
Kommentar
-
Humlen var lite trött och mest besk, men flaskan var ganska nära bäst före datum. En färsk flaska kan mycket väl vara bättre.
Denna var klart bättre med bättre och färskare humlekaraktär, Beerssons XPA från Malmö Brygghus. 28,10:- i Systembolagets beställningssortiment.
Idag har jag inventerat ölkällaren och gjort en lista så att jag enkelt kan hålla koll på vad som finns. Listan finns här.Senast redigerad av Micke; 11 November 2012, 21:13.Kommentar
-
Har du redan provsmakat en julöl? Eller blev det bara 23 flaskor?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Idag har 36 flaskor i varierande storlek tappats med den saison som bryggdes för två veckor sedan. Den hade jäst ut från 1.050 till 1.007, abv hamnade alltså på 5,6%. Den smakade redan nu precis som jag hoppats, lätt, torr med blommiga humletoner. Den ska bli riktigt intressant att testa när det kolsyrats.Kommentar
-
Vad kostar deKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Hmm,... ställer in GPS, startar bil,... CYA soon!
Det har sina fördelar att sitta på medlemsregistret, hehehe.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tre öl av yppersta klass:
Palate Wrecker en DIPA från amerikanska Green Flash Brewing
Yang en DIPA från danska Evil Twin Brewing
Rasputin en Imperial Stout från nederländska Brouwerij de MolenKommentar
-
Beerssons DIPA från Malmö Brygghus. En välhumlad DIPA med kraftig beska.
30,10:- i Systembolagets lokala sortiment.Kommentar
-
Onsdagspyssel, etikettering av saison. Några veckor till provsmakning.Kommentar
-
En annan skånsk saison, från staffanstorps-bryggeriet Brekeriet. Härligt fruktig och lättdrucken. 39,90:- i Systembolagets lokala sortiment, kan beställas styckvis i hela landet.Kommentar
Kommentar