Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Micke,
återkom med "provsvar"! Kul att testa, men för dyr för mig egentligen. Med den styrkan och den storleken på flaska så ska man nog inte heller göra för mycket annat efter test... slog bra.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
Veckans lika som bär: Brooklyn Lager o Nils Oscars India Pale Ale. Om nu inte minnet sviker mig - har inte druckit Pale Ale sen i somras men när jag smakade Brooklyn för första gången i veckan återkopplade minnet direkt...Kommentar
-
Jag vet inte om Peter eller någon av de andra från Kalmar har nämnt den här ölen i tråden innan...
Jag var hemma i Kalmar för några veckor sedan och besökte då Bolaget. Till min stora glädje hittade jag då Ängöl, som är en lokal färsköl som tillverkas på Ängö i Kalmar. De blandar en maltsort från Tjeckien och en från Nya Zeeland (om jag inte minns fel nu). Resultatet blir en fantastisk färsköl med mycket smak som jag rekommenderar helhjärtat! Dock är priset lite i överkant (tror den kostar 28:- för 0,5 liter). Men det är helt klart värt att köpa ett par st av denna goda öl.
/JockeKommentar
-
Dax att börja prova julölen.
En kryddig och fruktig belgare.
Dock lite väl alkoholstark, 10%, för julbordet man vill ju vara vaken när tomten kommerKommentar
-
Denna var nog det bland bästa jag smakat, lakrids och kaffe, kan det bli bättreSenast redigerad av Ove Planstedt; 24 November 2011, 03:49.Kommentar
-
Midvinterblot ser bra utKommentar
-
Kommentar
-
Jag ska arrangera en julpub på jobbet och dessa öl är perfekt inspiration!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Denna vill jag ha till julklapp Samuel Adams UtopiasKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Slätstruken och tråkig brittisk IPA. Jag får leta fram något kul i ölkällaren för att väga upp denna.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar