Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Helsingborgs Amber Ale
Från årsskiftet kommer det att gå att beställa från det lokala sortimentet, kul eftersom det finns många bra småbryggerier i Sverige.Kommentar
-
Oppigårds Amarillo - 5,9% (89138-03)
Visa alla öl > Loading… Nyheter Evenemangskalender Loading… Alla evenemang › Boka en guidad visning! Våra visningar är populära aktiviteter både för privata sällskap och företag. Prova öl varvat med lite kunskap och en rundtur i bryggeriet är aldrig fel. Läs mer
Bryggs i grannbyn.Barn sover inte,dom ligger på laddning.Kommentar
-
Jag lovar att inte prova alla dessa! Även om det är frestande, skulle ta mig 5 år att gå igenom. 1 öl var 3:e vecka...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Oppigårds Amarillo - 5,9% (89138-03)
Visa alla öl > Loading… Nyheter Evenemangskalender Loading… Alla evenemang › Boka en guidad visning! Våra visningar är populära aktiviteter både för privata sällskap och företag. Prova öl varvat med lite kunskap och en rundtur i bryggeriet är aldrig fel. Läs mer
Bryggs i grannbyn.
Till matlagningen idag blev det detta fylliga och goda öl. Humlat till 100% med fruktigt gott Citra-humle.Kommentar
-
Här i Hedemora finns det på bolaget.
Men de vore väl f*n om den inte fanns då Oppigårds bryggeri ligger ca 1,5 mil bort.Barn sover inte,dom ligger på laddning.Kommentar
-
Ja 39 flaskor kvar enligt lagersaldo. Med tanke på hur bra det sålt båda gånger det tagits in av Systembolaget så borde det komma in i det fasta sortimentet. Oppigårds Drakens DIPA som Systembolaget tog in 20 000 flaskor av i augusti och sålde slut på någon vecka kommer inte tillbaka, synd för det var otroligt bra och prisvärt.Kommentar
-
Ja 39 flaskor kvar enligt lagersaldo. Med tanke på hur bra det sålt båda gånger det tagits in av Systembolaget så borde det komma in i det fasta sortimentet. Oppigårds Drakens DIPA som Systembolaget tog in 20 000 flaskor av i augusti och sålde slut på någon vecka kommer inte tillbaka, synd för det var otroligt bra och prisvärt.Kommentar
-
Ja har man inte testat Oppigårds så har man missat en god öl. (enl min smak iaf)
Kollade upp lite avstånd...och jag har bara 7,7km till bryggeriet.
Kanske dags att dra en pipeline med tappkran i köket. =)Barn sover inte,dom ligger på laddning.Kommentar
-
Belgisk IPA, extremt välhumlad och fruktig. Massor av skum också.Kommentar
-
Kvällens öl:Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Den var god, men för hög alkoholhalt för min del!
Förstör maltsmaken i min meningKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
I eftermiddag ska jag hålla en ölprovning för första gången med 10 deltagare. Det ska bli kul att höra vad icke ölnördar gillar mitt urval. Det blir:
1. Oud Beersel Framboise (fruktlambic med hallon) med salami/mozzarella-snittar
2. Helsingborgs lager (ljus lager) med tonfiskbruschetta
3. Oppigårds Amarillo (singelhumlad Pale Ale) med fransk bondost
4. Sierra Nevada Torpedo Extra IPA med extralagrad Gruyere
5. Yeti Imperial Stout med chokladpuddingKommentar
-
Hur gick det vad hade de för favoriter??Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det gick riktigt bra. Oppigårds Amarillo fick flest röster. Öl och matkombinationerna gillades, särskilt Yeti Imperial Stout och chokladpudding.Senast redigerad av Micke; 26 October 2011, 08:23.Kommentar
Kommentar