If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Testade Lagunitas Undercover Investigation Shut-Down igår, ifrån senaste släppet. En öl på 9,6% med kraftig maltsmak och balanserad humle som tränger igenom på sina ställen med låg beska som jag tror kan falla väldigt många i smaken. Väldigt bra avvägt smakmässigt och bra balans. Rekommenderas!
Testade Lagunitas Undercover Investigation Shut-Down igår, ifrån senaste släppet. En öl på 9,6% med kraftig maltsmak och balanserad humle som tränger igenom på sina ställen med låg beska som jag tror kan falla väldigt många i smaken. Väldigt bra avvägt smakmässigt och bra balans. Rekommenderas!
29kr för 35,5cl.
Lagunitas har jag bra erfarenhet av. Denna ska testas. men ikväll blir det en av svenska smakerna. Sådär tycker jag än så länge har testat två, delat på tre personer.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Jag har också bra många favorit öl, men jag får tyvärr inte namnge någon utav dom pga mitt jobb.. Kan däremot säga att Tysk veteöl är bland det bästa som finns, för att inte glömma alla underbara ipa/apa sorter som har dykt upp med åren.. Belgien är också ett land som vet hur man brygger öl!
Micke, har du något tips hur man kan använda denna datan och lägga in i beersmith för kommande recept så att man kommer närmare OG nästa gång? Jag hittar inte det, annars lär jag ju få justera manuellt varje gång och kan inte lita på programmet.
Gör en egen profil för din utrustning där du sänker "brygghuseffektiviteten" något.
Förra veckan testasdes följande vid ett besök på Mikkeller & Friends:
Mikkeller SpontanGooseberry 7,7% 7/10
Mikkeller SpontanRosehip 7,7% 7,5/10
Mikkeller Single Hop IPA Summit 6,9% 7/10
Mikkeller Single Hop IPA Amarillo 6,0% 7,5/10
Grassroots/Mikkeller Limoncello IPA 9,0% 7,5/10
To Øl First Frontier IPA 7,1% 8/10
Mikkeller George! 12,12% 9/10
Kuhnhenn Bourbon Barrel 4th Dementia 13,5% 9/10
Igår bryggdes en APA/IPA med rikliga givor av Columbus, Amarillo och Simcoe, totalt 190 gram humle på 20 liter färdigt öl.
Jag har också bra många favorit öl, men jag får tyvärr inte namnge någon utav dom pga mitt jobb.. Kan däremot säga att Tysk veteöl är bland det bästa som finns, för att inte glömma alla underbara ipa/apa sorter som har dykt upp med åren.. Belgien är också ett land som vet hur man brygger öl!
Vad jobbar du med?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Jag får inte offentligt göra "reklam" för någon alkoholhaltig dryck, namnge en öl sort på forum/facebook mm, pga intern lag om externa kontakter. Men sitter jag privat och pratar öppet med vänner, så är det våran heliga yttrandefrihet som råder. Och det kan ingen ta ifrån oss, inte ens systembolaget
Kan tycka det är lite märkligt, det är också skillnad på att uttrycka sina åsikter som privatperson på nätet eller medvetet tala gott om en produkt för att marknadsföra den, kan jag tycka, och hur ska vi veta att du jobbar på systembolaget om du inte sagt något?
Kanske dumt utav mig att ens nämna mitt yrke och vad jag får o inte får göra. Vilket fall som helst, öl är jäkligt gott och eftersom jag har semester så ska jag avsluta kvällen framför mitt akvarium med en iskall, kristallklar veteöl!
Kommentar