Okej, som du ser är det en öl som behöver beställas, jag har inte testat min än men har höga förväntningar. Enligt ratebeer ligger den på 18nde plats över världens bästa altbier. I augusti släpps den som ligger på plats nr 1, ifrån samma bryggeri som gjort denna ölen.
Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Red Hook Long Hammer IPA, en bra amerikansk IPA men ganska anonym och inget speciellt. 7/10
Nynäshamn Bötet Barley Wine 2010 tillsammans med rabarberpaj. Ett bra barley wine i engelsk stil som passade bra till pajen. 8/10
Widmer Brothers Falconer IPA, en IPA ifrån oregon med ganska kraftig maltbas, tyvärr var den tappad i november och det märks, fortfarande helt ok tack vare maltbasen men det är nog en helt annan öl än vad det var tänkt att vara. 6/10
Anderson Valley Boont ESB, en lite humligare ESB, god!, 7/10
La Chouffe Blond, en av de godaste blond jag druckit hittills, 8/10Kommentar
-
Kommentar
-
Ett besök på Mikkeller & Friends resulterade i,
Three Floyds Alpha King
Mikkeller Nörrebro Wit
Magic rock cannonball
Surly Coffee bender
Kernel export India porter
Boxingcat king louie
Upright #5
Mikkeller Nörrebro Brown Ale
Mikkeller/Amager Hr frederikesen veasel brunch
Mikkeller Nörrebro spontanale
Surly Darkness
Mikkeller Mexas Ranger
Magic Rock Rapture
Jester King Wytchmaker Rye IPA
Toccalmatto B Space invader
Three Floyds Brian Boru
Grymt ställe, ska ni till köpenhamn måste man stanna till där.Kommentar
-
-
Undrar vilket bryggeri som kommer att namnge ett öl efter någon ciklid!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Sedan kan jag också passa på att fråga, har du något bra tips om var man kan köpa en bra gryta för hembryggning (till bra pris)? Jag köpte en på biltema men det visade sig att den inte funkade på induktion, så mina hembryggarplaner har avstannat lite tillfälligt.Kommentar
-
Trevligt, ser ut som att bryggeriet går på högvarv. Vågat att använda Brett, har du särskilt utrustning för det för att inte få med det i andra öl sedan?
Sedan kan jag också passa på att fråga, har du något bra tips om var man kan köpa en bra gryta för hembryggning (till bra pris)? Jag köpte en på biltema men det visade sig att den inte funkade på induktion, så mina hembryggarplaner har avstannat lite tillfälligt.
Min gryta är köpt på Beer-equipment i Helsingborg, det är samma gryta som finns på humle.se till samma pris. Jag hade läst innan att biltemas skulle funka dåligt med induktion. Humlegårdens gryta är riktigt bra kvalitet till ett rimligt pris. Annars kan jag tipsa om en billig kokpall hos Jula om du vill brygga i din biltema-gryta. Bryggarkompisen är helnöjd med sin.
Kommentar
-
Nej ingen separat utrustning för brett-jäsningen. Det är Whitelabs Am. Farmhouse Blend så det är bara en del brett. Detta var den trettonde bryggningen på nio månader. Näst på tur står julölet så att det hinner mogna ordentligt, precis som förra året blir det en amerikansk brown ale.
Min gryta är köpt på Beer-equipment i Helsingborg, det är samma gryta som finns på humle.se till samma pris. Jag hade läst innan att biltemas skulle funka dåligt med induktion. Humlegårdens gryta är riktigt bra kvalitet till ett rimligt pris. Annars kan jag tipsa om en billig kokpall hos Jula om du vill brygga i din biltema-gryta. Bryggarkompisen är helnöjd med sin.
http://www.jula.se/gaskokare-772178Kommentar
-
Kommentar
-
Fick besök av min syster idag och fick leverans av riktig bayersk öl!!!
Öl från min födelseort!
Öl ska ju helst drickas i goda vänners lag samt i passande ölglas! Då smakar ölen bäst!
Ett mörkt fylligt öl som smakar mera! Det vart inte så lyckat med fotograferingen pga ölen, men det syns vad jag menar!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar