Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Drack denna igår och håller delvis med om ditt omdöme. Sötman kände jag inte i smaken direkt däremot var ölen väldigt klibbig. Var en besvikelse för mig med. Lite modifikationer så hade den kunnat vara riktigt bra.Kommentar
-
En fördel med hembryggning är att det behövs mycket tomglas, alltså hög tid att börja tömma flaskor.
Istedgade Hipster Ale från danska Ewil Twin, en riktigt frisk och fruktig Pale Ale i bästa amerkanska stil.
Köpt i Danmark för 29 DKK.Kommentar
-
-
Inte alls så dumt med tanke på att jag inte brukar gilla varken S:t Eriks eller oktoberfestöl. Denna stack ut lite från mängden med tydlig maltkaraktär, rostade toner och en aning rök.
16,90:- i Systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
Här är min personliga favorit, denna är helt fantastisk! Nästan ofattbart god och mustigBe careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Sigtuna Brygghus hyllning till Ozzy? Prince of Darkness en svart IPA. Inte så extremhumlad som svarta ipor brukar vara men bra balanserad med en del malt som väger upp. Inte den bästa svarta ipan jag testat, men bra pris och kanske en bra introduktion till den ölstil som förutspås bli nästa stora öltrend.
26,90:- för 33cl i Systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
Sigtuna Brygghus hyllning till Ozzy? Prince of Darkness en svart IPA. Inte så extremhumlad som svarta ipor brukar vara men bra balanserad med en del malt som väger upp. Inte den bästa svarta ipan jag testat, men bra pris och kanske en bra introduktion till den ölstil som förutspås bli nästa stora öltrend.
26,90:- för 33cl i Systembolagets tillfälliga sortiment.
Jag testade denna för några veckor sedan. Har ju nyligen blivit ölintresserad och var den första Black IPAn jag testade. Jag förstår inte riktigt trenden med Black IPA iaf. Tycker det var väldigt likt Stout och är kanske inget man dricker på egen hand, passar bättre till en efterrätt. Så upplevde jag det iaf.Kommentar
-
Jag testade denna för några veckor sedan. Har ju nyligen blivit ölintresserad och var den första Black IPAn jag testade. Jag förstår inte riktigt trenden med Black IPA iaf. Tycker det var väldigt likt Stout och är kanske inget man dricker på egen hand, passar bättre till en efterrätt. Så upplevde jag det iaf.
Svart IPA är normalt exptremhumlad som en "vanlig" dubbel-IPA men tillsammans med svartrostad malt som ger en mycket mer komplex smakbild. Hos Prince of Darkness var humlekaraktären nedtonad och malten kom fram mer.
Min favorit bland svarta ipor är Hophorn från danska Hoornbeer. Du som bor i Helsingborg hittar den i vinbutiken Skjold Burne på andra sidan sundet.Kommentar
-
Svart IPA är en ganska extrem stil med mycket av allt och kräver nog lite invänjning. Ungefär som med maltwhisky där man sällan börjar med de allra rökigaste.
Svart IPA är normalt exptremhumlad som en "vanlig" dubbel-IPA men tillsammans med svartrostad malt som ger en mycket mer komplex smakbild. Hos Prince of Darkness var humlekaraktären nedtonad och malten kom fram mer.
Min favorit bland svarta ipor är Hophorn från danska Hoornbeer. Du som bor i Helsingborg hittar den i vinbutiken Skjold Burne på andra sidan sundet.Kommentar
-
Ocean Göteborgsporter, det bästa jag testat från bryggeriet än så länge. Len och balanserad med klassiska gräddiga rostade malttoner. Hade gärna fått vara lite fylligare.
29,80:- för en halvliter i Systembolagets beställningssortiment.Kommentar
-
Ocean IPA, slätstruken och ganska tråkig. Hygglig ale med mest brittisk humle, men inte det stinget det ska vara i en IPA
29,70:- för en halvliter i Systembolagets beställningssortiment.Kommentar
-
Gudeløs från Djævlebryg, danskarna kan det här med öl! En otroligt välbalanserad och fyllig Imperial Stout. Bra maltbas, nyrostat kaffe, mörkt choklad och en bra beska. Smakerna växer efterhand med att det värms upp. Fredagsmys!
54,30:- i Systembolagets beställningssortiment känns riktigt prisvärt.
1 kr från varje såld flaska går till danska ateistiska sällskapet.Kommentar
-
Kommentar
-
Sannerligen säger jag eder, att det måste jag också göra!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar