Bästa ölen
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Följande öl står på kylning till kvällens kräftskiva:
Oppigårds Amarillo
Helsingborgs Witbier
Mohawk Unfiltered Lager Summer Edition
Sierra Nevada Pale Ale
Sigtuna Triple Hop Weizen
Brewdog Punk IPA
Oud Beersel Oude Geuze Vieille
Det ska bli kul att höra av icke ölnördar vilket dom tycker passar bäst. Vilket öl föredrar du till kräftorna?Kommentar
-
En öl som jag blivit förtjust i på sista tiden är Brooklyn East India Pale Ale 22,90:-
Är dålig på att beskriva smakar men tycker den smakar mkt humle och lite rökigt.Kommentar
-
Spooks Ale en ESB från brittiska Shepherd Neame. En ölstil som inte tillhör mina favoriter, men denna var helt okej.
23,90:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
Schopenhauers Vilje från danska Djævlebryg. En välhumlad och bra APA.
44,90:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
Mitt första inlägg på ett fiskforum kommer att handla om öl ?! Haha. Tog precis en punk ipa o den satt som en smäck. Sitter o väntar på en leverans från pwss med bakgrund, pump o filter som ska ner i mitt 300 liters Malawiboende. Har ej bestämt vad ännu, skyndar långsamt.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Idag har jag tagit helg och har än så länge inlets med
Brooklyn Ljus Lager. Gillade den starkt, aning för lite smak.
Mohawk Unfiltrerd October. Smakade mkt humle och lite grannbarr. Luktar som en julgran. Inte min typ av öl.
Ska nu fortsätta med en klassisk Zlatopramen.Kommentar
-
-
-
Thornbridge Raven en svart IPA från det brittiska bryggeriet Thornbridge. Härligt välhumlat och friskt fruktigt, mycket bra!
49,50:- för en halvliter i Systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar