Dessa köpte jag. Någon som vet vad jag gett mig in på??
Bästa ölen
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Du behöver nog köpa ett sådant ölprovarkit!
tror att Micke har ett sådant när han provar öl!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
SeriöstKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Holy Cow en IPA från Dugges Ale & Porterbryggeri. Hygglig om än lite mycket malt och för lite humle för min smak.Kommentar
-
Spendrups egna öl lämnar väl en hel del i övrigt att önska. Men jag gillar deras satsning med experimentbryggeriet Brutal Brewing och framför allt mikrobryggeriet Gotlands Bryggeri som gör riktigt bra öl.
Sir taste-a-lot från Brutal Brewing är en välhumlad (Magnum, Perle och Amarillo) premium lager med en abv på 3,5%. En ovanligt bra folköl med tydliga fräscha frukttoner, tyvärr är beskan lite metallisk och obalanserad. Med lite högre alkoholstyrka kunde det bli fylligare och riktigt bra. Trots allt ett klart bättre öl än det som säljs under Spendrups eget namn.
41:- för 4x500ml i dagligvaruhandeln.Senast redigerad av Micke; 06 August 2012, 20:54.Kommentar
-
Carnegie Porter, här årgång 2010, en svensk klassiker som tillverkats sedan 1836. Bryggs numera av Carlsberg Sverige. En underskattad och mycket bra porter. Rund fin smak och en återhållsam alkoholstyrka.
14,90:- för en 33cl flaska i Systembolagets standardsortiment.Senast redigerad av Micke; 06 August 2012, 21:54.Kommentar
-
Uppskattar verkligen dina inlägg. Jag kollar alltid igenom tråden om jag handlar öl numera!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Carnegie Porter, här årgång 2010, en svensk klassiker som tillverkats sedan 1836.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Den 1/8 släpptes årets version av Old Stock Ale från North Coast Brewing. Alkoholstyrkan skiljer lite mellan årgångarna, i år 11,7% abv. Ett grymt barley wine i traditionell stil. Perfekt för sommarmys i uterummet med goda ostar.
43,30:- för 355ml i systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Tack Christer, kul att inläggen uppskattas.
Idag firas Helsingborgs avancemang till CL play off med en geuze. En Oude Geuze Vieille från belgiska Brouwerij Oud Beersel. Det är en typisk geuze med stramt syrlig smak, som omogna gröna äpplen ungefär. Det perfekta ölet till skaldjur. Ett mycket bra öl till ett överkomligt pris. 39,90:- för 375ml i systembolagets fasta sortiment.Kommentar
-
Konrads Stout, en härligt fyllig och välhumlad Imperial Stout från norska Lervig Aktiebryggeri. 29,90:- i systembolagets tillfälliga sortiment.Kommentar
-
Zero en nyskapande IPA från Sottskällans Bryggeri. Medan andra tävlar i att göra sina ipor så beska som möjligt (t ex Mikkeller 1000 IBU) så gör slottskällan en IPA med 0 IBU, alltså utan teoretisk beska. Resultatet blir en härligt fruktig och lättdrucken IPA. 25:- för en flaska i systembolagets beställningssortiment.Kommentar
-
Rye IPA från norska Lervig Aktiebryggeri är bryggt med råg och havre tillsammans med massor av humle. En utmärkt fyllig och smakrik IPA, perfekt till grillat. 28,70:- i Systembolagets tillfälliga sortiment.Senast redigerad av Micke; 10 August 2012, 18:38.Kommentar
Kommentar