Bästa ölen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    Ursprungligen postat av Micke
    Ja när jag var i Malawi så fanns där bara Carlsberg.
    Ska man dricka riktig Carlsberg, så får man bege sig till Malawi! Carlsberg sålde tydligen hela bryggeriet till Malawi inklusive flaskorna!
    Det är vad jag har fått höra av välunderrättade källor.
    Jag är nog helt säker på att du tyckte att det var gott med en kall Carlsberg i Afrika!
    Men om du hade åkt ut till de fattiga byarna så hade säkert fått se hur lokalbefolkningen brygger sitt så kallade öl
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Ska man dricka riktig Carlsberg, så får man bege sig till Malawi! Carlsberg sålde tydligen hela bryggeriet till Malawi inklusive flaskorna!
      Det är vad jag har fått höra av välunderrättade källor.
      Carlsberg skänkte sin uttjänta utrustning mot att ölet såldes med deras namn. Smart marknadsföring kallas det.
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Jag är nog helt säker på att du tyckte att det var gott med en kall Carlsberg i Afrika!
      Jag gillar Carlsberg och mycket annan ljus lager, har jag påstått något annat? Jag uppskattar de flesta öltyperna.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Ove Planstedt
        NCS Medlem
        • May 2006
        • 1816

        Ursprungligen postat av Micke
        Carlsberg skänkte sin uttjänta utrustning mot att ölet såldes med deras namn. Smart marknadsföring kallas det.
        Jag gillar Carlsberg och mycket annan ljus lager, har jag påstått något annat? Jag uppskattar de flesta öltyperna.
        Allt öl är gott, vissa sorter är bara lite godare än andra

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          Ursprungligen postat av Micke
          Jag gillar Carlsberg och mycket annan ljus lager, har jag påstått något annat? Jag uppskattar de flesta öltyperna.
          nej!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            Malmö Brygghus IPA, en IPA i klassisk brittisk stil. Systembolagets lokala beställningssortiment, 89:- för 75 cl.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              Ny IPA från Helsingborgs Bryggeri. 22kr för 33cl på Systembolaget.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Nej , det är ingen smörja utan det är öl! Det ska inte vara blåbär, vitlök eller annan smörja i ölet!
                Och Tege du har faktiskt rätt! Jever är en god öl!
                Och sedan så förstörde jänkarna Budweisser!
                Det finns en historia runt det där som man kolla upp om man är intresserad. Kortversion: Efter förbudsåren fick bryggerierna börja om från början och då tvingades de att göra slätstruken öl som inte stack ut och som så många som möjligt (inte så många) köpte.

                När det gäller Bud var det väl en Tjeck som förstörde den och brodern till han som hade bryggeriet i Tjeckien, eller är det en skröna?

                När jag var på konferens i Ithaca http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...00804&lopnr=12 och http://www.ciklid.org/artikelarkiv/c...200701&lopnr=5 (staten New York men en bra bussresa, åtta timmar eller så, genom skog först) "delades det ut" det några öl från flera lokala bryggerier vid två tillfällen (vi fick ölbiljetter med konferenspaketet så jag kan mycket väl ha betalat) och det var riktigt riktigt bra öl. Som standardöl på kvällen var det Boston ale. Det ska jämföras med Sverige där jag misstänker att ni har ett hum om vad som skulle kunna vara standardölen.

                Nästa gång du är på systemet kan du kolla vilken öl som säljs. Jag säger inte att tyskar köper sådan öl, men amerikansk Budweiser smakar bättre än flera av lågprisölen på Systemet enligt mig (och Bud är inte direkt en favorit).

                Ett annat påpekande är att Sol, Corona och särskilt Superior är Mexikanska öl som är goda i sin rätta miljö när temperaturen ligger långt över trettio grader och ölen är nollgradig i ett fruset glas (men ingen jädra lime - detta är ett amerikansk påfund . Men i Sverige är de helt obegripliga åtminstone om man druckit dem i Mexiko.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  Firar vårens ankomst med en witbier i uterummet. Från danska Nørrebro Bryghus för ca 25 DKK.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

                    Ser smarrig ut!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

                      Ursprungligen postat av Micke
                      Malmö Brygghus IPA, en IPA i klassisk brittisk stil. Systembolagets lokala beställningssortiment, 89:- för 75 cl.
                      En snygg och riktig ölflaska!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

                        Op & Top en bitter från Holländska Brouwerij de Molen. Riktigt bra trots att jag inte brukar gilla bitter. Köpt i Danmark för 26 DKK.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

                          Fasen du är ju värsta grossisten, den typ av granne man drömmer om. Bjuder på spännande öl var dag hehe
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Fasen du är ju värsta grossisten, den typ av granne man drömmer om. Bjuder på spännande öl var dag hehe
                            Min granne brygger själv Jag har en sval matkällare med en samling utvalda godbitar, man hittar alltid något kul.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

                              Nils Oscar Ctrl Alt Delete, en tysk altbier i svensk tappning. Kanske något för dig Wilhelm? Systembolagets tillfälliga sortiment, 19,50 för en flaska på 33cl.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

                                Ännu ett bra öl från BrewDog, en extremhumlad Amber Ale. Tyvärr bara en engångsbrygd som kommit in i Systembolagets tillfälliga sortiment. Egentligen heter ölet Hops Kill Nazi's med på Systembolaget fick dom kalla det Hops Kill?
                                32,90:- för 33cl.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...