Var på en kort tur till Polen i somras och drack en mycket god öl till maten. Att sen denna öl fanns på färjan betydligt billiggare än det vanlig utbudet gjorde valet lätt! Ett väldigt gott öl som nog hette Zywiec, lite svårt att minnas bokstavskombinationer som inte säger mig något
Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
En kall tjeckisk öl en varm sommardag är aldrig fel. Håller med Stefan om Staropramen. Annars är det Guinness som gäller. Dock kommer världens godaste drycker från ön Islay.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Jag är ingen stor älskare av Guinness, men jag var på Irland härom året och då finns det en naturlag som säger att man dricker Guinness och den var god!
Men här hemma smakar den inte som den gjorde på Irland?
Är det jag som har fel, eller är det en annan öl där?Kommentar
-
Visst smakar Guinness bättre på Irland. Framförallt på bryggeriet i Dublin. Det samma gäller kilkenny som har nästan samma fasta skum som Guinness och det har den ju inte här hemma.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Här borta görs en massa goda öl, både industriellt och handgjort.
Ett bra standardmellanöl från fabrik är Karhu. Bland de handgjorda sker det så mycket hela tiden att det är svårt att hänga med. Men jag gillar t.ex. Tumma Kukko.
Passa upp med Lapin Kulta (=renpiss) och Koff III, som av någon anledning är de som mest trugas på intet ont anande konsumenter. Den sistnämnda har stora likheter med att älska i en roddbåt.
Fast mest gillar jag Coca Cola.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Sedan går det inte att jämföra denna dryck på fat och på burk. Det är två helt skillda drycker.
/JockeKommentar
-
Jag har börjat skriva ner omdömen om de öl jag testar här om det kan vara av intresse: http://mip69.wordpress.com/Kommentar
-
-
-
Flying Dog är bra, det får bli en Snake Dog IPA till matlagningen idag.Kommentar
-
-
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar