Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
dricker gärna 3kronors öl från pråmen bara det smakar gott, så fort man köper någon öl för att testa när någon har sagt att den var skitgod så är det en massa sötma i den och det gillar inte jag så varför betala mer för äckligare öl pilsner e godast kall och med en balanserad sötma/beska iMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ha ha Peter, båda mina inlägg till dig och Wilhelm var skriva med en stor nypa ironi. Men när Wilhelm avfärdar all amerikansk öl, och du öl med smak, så måste det bemötas.
Som helsingborgare minns jag med fasa tiden när det lönade sig att köpa öl i Danmark. Då var småländska vanligare än danska i Helsingör, och alla gick och läste på flaskorna för att få så mycket procent som möjligt för kronorna.
Håller helt med dig om att man inte ska betala mer för något man inte gillar. Men jag ser inget konstigt i att ibland unna sig en riktigt bra flaska öl för 30kr, 50kr eller till och med en hundring, det är inte mer snobberi än att unna sig en flaska vin eller maltwisky.
När jag vill unna mig något riktigt gott dricker jag hellre en riktigt bra öl än tre halvbra.Kommentar
-
Ha ha Peter, båda mina inlägg till dig och Wilhelm var skriva med en stor nypa ironi. Men när Wilhelm avfärdar all amerikansk öl, och du öl med smak, så måste det bemötas.
Som helsingborgare minns jag med fasa tiden när det lönade sig att köpa öl i Danmark. Då var småländska vanligare än danska i Helsingör, och alla gick och läste på flaskorna för att få så mycket procent som möjligt för kronorna.
Den typen av öl du förespråkar med jäst, humle, underjäsning och varmluftstorkad malt är ett modernt påhitt. Så frågan är hur ett öl egentligen ska smaka? Jag gillar de flesta öltyper, alla passar i sina sammanhang och har sina egna kvalitéer. Till matlagningen tar jag gärna en kraftig stout, till ostbrickan ersätter jag gärna rödvinet med ett bra barley wine eller en smakrik välhumlad IPA, som fördrink på festen passar en spontanjäst lambik utmärkt. Som törstsläckare en varm sommardag passar pilsner/lager eller witbier bättre. Och vem bestämmer vad som hör hemma i öl? Den tyska reinheitsgebot har gjort att de stannat i utvecklingen, istället har de experimentella mikrobryggerierna i USA gjort att dom det det ledande öllandet.
Håller helt med dig om att man inte ska betala mer för något man inte gillar. Men jag ser inget konstigt i att ibland unna sig en riktigt bra flaska öl för 30kr, 50kr eller till och med en hundring, det är inte mer snobberi än att unna sig en flaska vin eller maltwisky.
När jag vill unna mig något riktigt gott dricker jag hellre en riktigt bra öl än tre halvbra.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Titta bort nu Peter
Smashed Blueberry från amerikanska Shipyard Brewing Co. En ale av brittisk typ med krossade blåbär, inte så dum faktiskt. 69,90:- för en flaska på 650 ml.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Och Tege du har faktiskt rätt! Jever är en god öl!
Och sedan så förstörde jänkarna Budweisser!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
Kommentar