Kan nån förklara varför systembolaget tycker stout ska drickas rumstempererade? Jag älskar stouts men inte vill jag ha dem byxljumma...
Bästa ölen
Kollaps
X
-
-
Jag tycker att en kraftig stout gör sig bäst runt 10-14 grader, då kommer malttonerna fram som bäst. Lättare stouts får gärna vara lite kallare.Kommentar
-
Avnjuter i denna stund en Murpy´s stout skulle gissa att temp ligger på ca 10-12 grader alldeles lagom.Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
Extremt välhumlad IPA från danska Hornbeer.Kommentar
-
Fuller's double stout från past masters serien, härligt fylligt.Kommentar
-
Extremt välhumlad IPA från danska Hornbeer.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Det enda Systembolaget har från Hornbeer för tillfället är The Fundamental Blackhorn, en Imperial Stout. Men har du vägarna förbi Danmark så finns den i välsorterade ölbutiker. Deras svarta IPA Hophorn rekommenderas också.
Står du og skal bruge lækker kvalitetsspecialøl? Så er Hornbeer ApS bryggeriet i Kirke Hyllinge et godt bud - vi har alt fra frugtøl til heftige stouts. Læs mere om os her.
Kommentar
-
Ett av mina favoritöl alla kategorier, Mikkeller Green Gold. Eller Mikkeller Green Easter IPA som påskversionen av samma öl kallas. Humlat med Simcoe, Cascade och Amarillo, färskt är det otroligt friskt och fruktigt.Kommentar
-
Och det finns oxå bara i Danmark? Skummet ser lovande ut!
Går du i ett ständigt lätt rus?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Ja den finns i Danmark, påskversionen såldes på systemet i våras. Allra bäst smakar den färsk på fat på Mikkeller bar i Kph.
Man får offra sig för att hinna smaka av allt gott som finnsKommentar
-
Wilhelm, du har ju finöl på nära håll. De Klomp i Linköping har just nu tre olika Mikkeller på fat, dessutom har dom Oppigårds Drakens Dipa på fat.
Kommentar
-
2,5 mil är lite för långt att gå! Har bara några meter till kylskåpet!
Men ska nog dit nån gång och klämma i mig några Bier!mvh Wilhelm
-
Testade något för mig helt nytt för ett tag sedan, Deus Brut des Flandres. En polare var helt i extas över att dessa återigen skulle komma in på bolaget, och jag blev kurir. Räddade en åt mig själv också. Kommer i typ champagneflaska och smakade mycket riktigt som en blandning mellan champagne och öl. Frisk upplevelse och mycket alkoholstark (11,5), fast det kändes inte alls i smaken. Annorlunda men mycket god - fast inte så god som vad de kostar...Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
Kommentar