Vargjakt 2012

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Ursprungligen postat av snarten
    Nej, det är bättre att tro på media och rovdjurscentra etc.etc. Ögonvittne är visst irrelevant och folk som har levt i vargområden i 30 år.
    Jepp, de sk. ögonvittnena har inte kunnat styrka sina påståenden.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

En Länk med en liten dråplig historia, låter nästan för bra för att vara sann.
      Men så här är det för alla som bor norrut utanför storstads vimlet.
      Finns det förresten storstäder i Sverige? Kommer ihåg en gång då jag gick bakom ett engelskt par på gatorna i Stockholm och dom beskrev staden som "a very beautiful village"

Jaja här är länken inga vargar men väl rovdjur i form av björn.

https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Ursprungligen postat av snarten
        Nej, det är bättre att tro på media och rovdjurscentra etc.etc. Ögonvittne är visst irrelevant och folk som har levt i vargområden i 30 år.
        Det är konstigt att man blir hänvisad till ett annat forum för att man tycker olika, det är som när de hade kampanjen "vi gillar olika" men du SKA tycka som oss!!
        Förresten var det ju inte jag som drog igång vargdebatten 2010, det var stadsborna som grät över den stora "slakten" på varg.

Till och med i "Mitt i naturen" ljög dom folk rakt i ansiktet, att värmland skulle haft röstning vid val av landskapsdjur, det var nog ett slutet sällskap....
        Vadå tycker olika? Du påstår saker som du inte kan styrka. Var är bevisen? Det är ju väldigt märkligt att utplantering skulle ha pågått under 20 års tid och det enda du hänvisar till är ögonvittnen. Om det nu skulle ha pågått utplantering, så borde väl de som är emot det isåfall ha filmat och fotograferat händelserna.

Kommentar

• Lundensis
          Användare
          • March 2004
          • 2262

Ursprungligen postat av tege
          En Länk med en liten dråplig historia, låter nästan för bra för att vara sann.
          Men så här är det för alla som bor norrut utanför storstads vimlet.
          Finns det förresten storstäder i Sverige? Kommer ihåg en gång då jag gick bakom ett engelskt par på gatorna i Stockholm och dom beskrev staden som "a very beautiful village"

Jaja här är länken inga vargar men väl rovdjur i form av björn.

http://www.jagareforbundet.se/svensk...vsbyn-1.18087/
          Alla? Det tror jag knappast.

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Ursprungligen postat av Lundensis
            Alla? Det tror jag knappast.
            Inte alla men för de flesta. Hörde rykten om ett gäng isbjörnar också. Ska bli spännande att se vad som händer när de vita o bruna björnarna möts
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Diskussionen i denna tråd har väl gått runt en del och personligen känner jag att denna tråd inte bidrar till ett trevligt klimat i vårt forum. Ingen specifik nämnd, jag tror mest det hänger på att frågan berör och då kan man inte alltid komma till konsensus. Av någon anledning vill man gärna att diskussionsparten till slut ska hålla med, men så blir det inte alltid.

Vi stänger tråden med hänsyn till rundgående diskussion, där argument bara om och om igen återanvänds, samt ej bidragande till bra klimat. Nya trådar som startas i ämnet tas bort.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...