Terjes bilder som det länkats till kanske inte är helt omöjliga men jag förstår varför han får sådan kritik, nu är ju inte Tornsvalan perfekt focuserad men de flyger väldigt snabbt... 80-100km/h eller mer ibland. I detta fall borde Tornsvalan bli väldigt oskarp även med en väldigt kort slutartid, helst på det avståndet som fotot måste vara taget, det tror jag i alla fall.
En bild med snabba rörelser och slutartid 1/250 tagen från ca 2m håll på en Kolibri och en bild på ungefär samma avstånd på en fladdermus med slutartid 1/60 tagna i min trädgård. Photo shoppade men inte mycket, jag har andra mycket bättre bilder som inte är från min trädgård men visst måste man ta många bilder och ha tålamod.
Janne
En bild med snabba rörelser och slutartid 1/250 tagen från ca 2m håll på en Kolibri och en bild på ungefär samma avstånd på en fladdermus med slutartid 1/60 tagna i min trädgård. Photo shoppade men inte mycket, jag har andra mycket bättre bilder som inte är från min trädgård men visst måste man ta många bilder och ha tålamod.
Janne
Kommentar