Tuggande Saoulosi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rollebolle
    Användare
    • June 2011
    • 9

Tuggande Saoulosi

Hej,
    skaffade mig precis ett gäng P. Saulosi (tre veckor sedan). En av honorna har börjat hålla sig väldigt mycket för sig själv, och ser ut som hon tuggar hela tiden, samt att hennes gälar är mycker mörkare. Hon har även en liten "puckel" under hakan. Jag vet att tuggandet/puckeln kan vara tecken på att hon har kids, men är lite orolig över gälarna och det lugna beteendet. Kan det istället vara någon åkomma?

Akvariet är nystartat och har precis haft en nitritspik som jag håller på att få ordning på, tänkte om den skulle kunna vara inblandad. Tack på förhand!
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Låter onekligen som yngel. I så fall, grattis
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• rollebolle
      Användare
      • June 2011
      • 9

Tack för svaret, då behöver jag inte oroa mig (förutom vad jag ska göra med ynglen om det går så långt lol)

Kommentar

• Tisse89
        Användare
        • January 2011
        • 330

Ursprungligen postat av rollebolle
        Tack för svaret, då behöver jag inte oroa mig (förutom vad jag ska göra med ynglen om det går så långt lol)
        Instämmer med DaRe det låter som yngel! Jag hade en liten grupp Saoulosi under min Malawi-period, de leker stup i kvarten. Vad har du för några andra fiskar i tanken? Saoulosins yngel är små när de spottas ut, så du behöver inte oroa dig för att akvariet ska bli överbefolkat.

MVH
        CA

Parachromis loisellei
        Cryptoheros sajica
        Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• Anna Österman
          Användare
          • March 2006
          • 282

Ursprungligen postat av rollebolle
          Hej,
          skaffade mig precis ett gäng P. Saulosi (tre veckor sedan). En av honorna har börjat hålla sig väldigt mycket för sig själv, och ser ut som hon tuggar hela tiden, samt att hennes gälar är mycker mörkare. Hon har även en liten "puckel" under hakan. Jag vet att tuggandet/puckeln kan vara tecken på att hon har kids, men är lite orolig över gälarna och det lugna beteendet. Kan det istället vara någon åkomma?

Akvariet är nystartat och har precis haft en nitritspik som jag håller på att få ordning på, tänkte om den skulle kunna vara inblandad. Tack på förhand!
          Istämmer i gratulationen. Kolla riktigt noga på puckeln. Har du tur så kan du få se ett yngels öga kika ut.
          Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

Arbetssätt...