If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Guianacara dacrya finns att beställa. Nybeskriven Guianacara, beskriven av Jessica Arbour.
Läs lite mer i nästa CB.
Nästa CB... Det emotses naturligtvis! Smaken är såklart delad men av det lilla jag själv sett av den tycker jag personligen inte att den är speciellt attraktiv visuellt & relativt sett... Men "nytillskott" är alltid intressant och välkommet... Speciellt när det gäller den kategorin.
Däremot är jag lite osäker på att bilderna i artarkivet skulle föreställa G. dacrya. På den översta bilden så är förvisso bandet som går över huvudet blekt, men på den andra bilden så är det desto mörkare. Samtidigt som bandet som går över kroppen också är mörkt på båda bilderna.
Smaken är såklart delad men av det lilla jag själv sett av den tycker jag personligen inte att den är speciellt attraktiv visuellt & relativt sett...
Mvh/Andreas.
Ursprungligen postat av DaRe
Inte så mycket om just denna, men jag gillar uppsynen hos alla Guianacaras.
Kanske bör jag förtydliga att med "relativt sett" menar jag alltså i jämförelse med andra Guinacaras. Jag är helt enig med dig när det gäller Guinacaras generellt. Här är ett exempel på ett intressant ämne som tydligen inte uppmärksammats på forumet... Pga liknande anledning - antar jag.
Kommentar