If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vad tror ni om att mata centralamerikanska ciklider i allmänhet och Sajicor i synnerhet med daggmask?
Jag provade idag och de slukades med god aptit. Men är det bra mat?
Vad tror ni om att mata centralamerikanska ciklider i allmänhet och Sajicor i synnerhet med daggmask?
Jag provade idag och de slukades med god aptit. Men är det bra mat?
Absolut mycket protein, så inte för mycket men en mask var ett par gånger om veckan men då inte kontinuerligt ska väl funka. Jag brukar mest mata på våren då det kryllar av lättillgänglig mask.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Daggmask brukar vara mycket uppskattat... Angående tidstillgången på daggmask kan jag rekomendera att plocka i komposthögar om tillgång på sådana finns då dess organiska förbränning ger ett avsevärt mer gynnsamt mikroklimat än omgivningen runt omkring förövrigt.
När ni ger maskar ger ni dom levande och hela? För efter att ha läst om folk som matar sina ciklider med maskar provade jag att ha i två levande maskar till mina malawiciklider, dagen efter hade jag två döda ciklider i karet. Vet förstås inte säkert om det var maskarna men inga ciklider har dött efter eller före denna incident.
Maskar är kalas till CA (så små som T.maculipinnis tar dem) och även kulfiskar, till Malawi hade jag inte gett dem, skall väl ha vegetabiliskt?
Ett oerhört bra foder till CA. Framför allt för att få dem i lekkondition! Malawis (mbunas) hade jag nog inte gett daggmask. Där vill jag helst se ett foder med mycket fibrer och vegetabilier såvida det inte är magra grejer som ex räkor.
Kommentar