Thorichthys ellioti?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kan man ha sådana i 200 l ihop med lämplig dvärgciklid?
Håkan -
Utifrån den bilden så tror jag inte det är en ellioti, med denna bild gissar jag Aureus men den är som sagt inte så bra, försök ta en bild direkt från sidan på fisken om du kanMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Mvh Jocke
-
Kommentar
-
Välkommen till forumet förestenMvh Jocke
-
Med lämplig menas om dom kommer ha ihjäl varandra typ, man ska ju försöka ha ciklider från samma världsdel åtminstånde, och gärna fiskar som blir i samma storlek också, då kan dom hävda sig bättre mot varandra.. Man vill ju försöka skapa lite harmoni i karet
Välkommen till forumet föresten
Harmoni? Då e de kaos i mitt.
Köpte det med fisk i tron att allt
var Malawi
Blandade ciklider men dom funkar bra ihop
men vill/ska nog börja sträva efter sydamerika
gillar dom skarpt.
Laddar kameran nu får ja se om ni
är vaknaKommentar
-
Välkommen hit. Du är inne på riktigt vackra fiskar som du inte kommer att ångra dig över!
Här kan du läsa och titta lite mer om just Thorichthys ellioti , kolla om du tycker det är dem du har. Jag har svårt att avgöra det hela...
Den är för övrigt från central amerika.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mvh Jocke
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
callolepis?
Tack för all hjälp!
Det var väldigt svårt detta. Kanske ska strunta i hane iom att
dom kunde gå lite över släktbandenKommentar
-
Callolepis är det inte, den är mera långsträckt och saknar fläcken på gällocket. Skulle inte tro att den finns i sverige. Men våra bästa tips är Aureus.Mvh Jocke
-
Minns jag rätt och om mitt helleripar är representativt för alla helleri så finns det inget iriserande I ryggfenan, däremot längst ut på fenstrålarna.
Det som talar för helleri är kroppsbyggnaden (hög), det förhållandevis stora ögat samt den stora avlånga fläcken på bakkroppen.
Så för min del är det helleri - för och emotÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar