Hej, var nyss nere hos fiskhandlarn och hanberättade att när han själv hade mbunas brukade han köra en stor Venustus hane i karet som lugnade ner den dominante mbunas hanen som inte blev SÅ dominant och inte jagade runt i resten av karet. Har inte hört om detta tips tidigare men är det någon som har liknande erfarenheter?
Stor Venustus hane som polis
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Min stora crabro hane har skött det jobbet i många år med bravur.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd. -
-
Jo, det är en mbuna. Det är den tåligaste ciklid jag har haft och den sköter ordningen i mitt 400 liters kar. Har haft kontakt med flera som har samma erfarenhet med just crabro alpha hane som peacekeeper. Jag har aldrig behövt överbefolka karen denna hane har gått i. Har för närvarande bara 16 firrar i karet utan större problem.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Kommentar
-
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
ja många måste ha en polis fisk i en i karet.. så haft mina innan crabro o lombardoi innan.. så måste ha en polis fisk i sin akvarium... men ser crabro är en stora fisk än andra mbunas så tufft av dom o samma även lombardoi hane är bra revir för sin plats...375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Jag vet också att CBs redaktör verkligen suktar efter artiklar, speciellt malwai-artiklar ur ett hobby-perspektiv. Så din artikel skulle säkert tas emot med glädje.Senast redigerad av Anna Österman; 15 September 2011, 10:46. Anledning: Ville lägga till lite uppmuntran :)Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
Kommentar