Fotomoralen inom NCS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy_P
    Användare
    • April 2002
    • 301

Ursprungligen postat av Snubbelfot
    Nja... vissa medlemmar känns lite skumma. Du tar nog lite för allvarligt på din hobby.
    Fick ändra: nu såg jag. Du har ju inte det här som hobby utan som affärsverksamhet och tjänar pengar på en hemsida. Då kanske du skulle hålla dig utanför den här diskussionen. Jag trodde Ciklid.org var för hobbyister och inte för näringsverksamma. Det borde du ange i din profil så man vet att det är kapitalet man diskuterar med och inte en "hobbyist"!
    Skulle vara kul att få reda på hur mycket du tror att Kjell tjänar på sin hemsida. Innan du uttalar dig om saker du inte vet något om så borde du kontrollera fakta.
    Guy

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Nja... vissa medlemmar känns lite skumma. Du tar nog lite för allvarligt på din hobby.
      Fick ändra: nu såg jag. Du har ju inte det här som hobby utan som affärsverksamhet och tjänar pengar på en hemsida. Då kanske du skulle hålla dig utanför den här diskussionen. Jag trodde Ciklid.org var för hobbyister och inte för näringsverksamma. Det borde du ange i din profil så man vet att det är kapitalet man diskuterar med och inte en "hobbyist"!
      Ojdå. Du känner uppenbarligen inte till vem Kjell är och vad han gjort för hobbyn utan ekonomisk vinning i mer än 30 år. Du borde nog läsa på lite innan du uttalar dig om denna legend.
      Senast redigerad av Zaphi; 27 August 2011, 11:21.
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• tege
        Användare
        • February 2005
        • 2753

Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Fast exemplet ovan är rätt extremt. Kommuner och SVT tankar ner en bild från Internet och kör upp den på sina sidor.

Så här står det:

"Bildombudsmannen Staffan Teste jobbar just nu med att spåra ett 50-tal misstänkta bildtjuvar som utan tillstånd av fotografen och Fotosidan-medlemmen Tammy Bergström använt hennes flaggbild. Bloggare, kommuner, företag och TV jagas.

Ett företag som ansett att Google lovat att bilden skulle vara gratis är stämt, och fler kommer det att bli enligt Staffan Teste. Än så länge har bara ett fåtal ersatt fotografen i efterhand."
        Spännande att du tycker att exemplet är rätt extremt.
        Om det inte varit kommuner eller SVT, utan andra mindre företag som exponerat bilden, hade det i så fall varit ok. Vart går gränsen då det blir extremt och när är det ok?
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av tege
          Spännande att du tycker att exemplet är rätt extremt.
          Om det inte varit kommuner eller SVT, utan andra mindre företag som exponerat bilden, hade det i så fall varit ok. Vart går gränsen då det blir extremt och när är det ok?
          Det är aldrig OK. Jag skulle aldrig drömma om att lägga upp en bild på min egen sida som jag inte har fotografens tillstånd till.
          Senast redigerad av Ola Svensson; 30 August 2011, 10:12.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Snubbelfot
            Användare
            • May 2011
            • 19

Ursprungligen postat av Zaphi
            Ojdå. Du känner uppenbarligen inte till vem Kjell är och vad han gjort för hobbyn utan ekonomisk vinning i mer än 30 år. Du borde nog läsa på lite innan du uttalar dig om denna legend.
            OJSAN! Där fick man sig. Ursäkta så mycket. Ursäkta mitt sena svar också. Ursäkta att jag trampade denna legendariska man på fötterna. Ursäkta mig om jag tycker att han efter alla dessa år kanske skulle vara lite mer ödmjuk mot en stackare som inte fattat allt om denna legend.

URSÄKTA! Och i och med detta så har jag fattat att det här inte är något forum som man är medlem i om man inte begriper att man inte får kalla en surdeg för paranoid. För det är ju vad han är. Hans antydningar gentemot mig
            var rent ut sagt oförskämda. Men är man legendarisk så kan man tydligen misstänkligöra vem som helst för att vara halvkriminell och komma undan utan åtgärd.

Jag tycker att ni ska ifrågasätta er legendariska GUD på samma sätt som man gör i alla friska föreningar. Han borde ha kritik för sina antydningar mot mig. Eller ska han komma undan som Patrik Sjöbergs tränare? Han var ju också legendarisk. Tills de kom på att han kn*llade nybörjare i stj*rten. Så känner jag mig nu. Vilket påhopp jag fick av alla er som gaddade ihop er mot mig. FY på er.

Jag förstår nu varför ni är så rädda för alla nya forum som är på gång.

/Det här kommer ju självklart att raderas - men jag har kvar texten och stoppar in den i de nya forumen. Så får de se vad man inte får skriva om legender och att man inte får försvara sig i NCS/ Tack för mig.

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Tänk dock på att ett forum är ett forum och allt som skrivs kan inte representera åsikten för hela den sammanfattade organisationen. Enstaka inlägg är bara enstaka inlägg oavsett vad de gäller. I viss mån ska vi moderera om exempelvis en tråd förstör en trevlig stämning eller annat.

Därmed är det svårt att säga vad vi är, själv är jag i styrelsen och är inte rädd alls för nåt skulle jag vilja säga. Inte som kan hända på ett forum åtminstone
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Kajjjan
                NCS Medlem
                • June 2008
                • 1882

OJSAN! Där fick man sig. Ursäkta så mycket. Ursäkta mitt sena svar också. Ursäkta att jag trampade denna legendariska man på fötterna. Ursäkta mig om jag tycker att han efter alla dessa år kanske skulle vara lite mer ödmjuk mot en stackare som inte fattat allt om denna legend.

URSÄKTA! Och i och med detta så har jag fattat att det här inte är något forum som man är medlem i om man inte begriper att man inte får kalla en surdeg för paranoid. För det är ju vad han är. Hans antydningar gentemot mig
                var rent ut sagt oförskämda. Men är man legendarisk så kan man tydligen misstänkligöra vem som helst för att vara halvkriminell och komma undan utan åtgärd.

Jag tycker att ni ska ifrågasätta er legendariska GUD på samma sätt som man gör i alla friska föreningar. Han borde ha kritik för sina antydningar mot mig. Eller ska han komma undan som Patrik Sjöbergs tränare? Han var ju också legendarisk. Tills de kom på att han kn*llade nybörjare i stj*rten. Så känner jag mig nu. Vilket påhopp jag fick av alla er som gaddade ihop er mot mig. FY på er.

Jag förstår nu varför ni är så rädda för alla nya forum som är på gång.

/Det här kommer ju självklart att raderas - men jag har kvar texten och stoppar in den i de nya forumen. Så får de se vad man inte får skriva om legender och att man inte får försvara sig i NCS/ Tack för mig.
                Nu var det väl för att du antydde att Kjell kapitaliserar på vår hobby som du fick korrigerande kommentarer för det är ju bevisligen så att han gjort mer än de flesta för vår hobby - utan att tjäna pengar. Så du behöver inte bli upprörd, om du inte tvunget vill förstås, för ingen annan är det. Du är inte den första som drar fel slutsats om något eller någon och inte är du den sista heller.
                Angående att vara rädda för andra forum så är jag inte rädd för andra forum - varför skulle jag vara det? Jag har bara en åsikt, som jag dessutom uttrycker i detta forum. Och den åsikten är att jag inte tycker det behövs fler forum eftersom marknaden för ciklidforum i Sverige är för liten. Oavsett hur flashiga forum man gör så är de trista om det inte är en massa inlägg varje dag på dem. Då är det bättre att göra de befintliga forumen bättre att deltaga där och försöka påverka inifrån. Men det är ju vad jag tycker det. Det handlar alltså inte om att jag är rädd för andra forum. Så där fick du en korrigering till...hoppas du pallar den också...

//Kaj

Kommentar

Arbetssätt...