If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har ingen aning vad det betyder. Det står så på hemsidan.
Du är välkommen..
The term affinis (or sp. aff = species affinis) is used when the identity of a distinct biological species is unknown but it has a striking similarity or close relation with a known species.
snodde det från en hemsida så jag inte skulle skriva nåt som var fel.........
Nyköpta idag Andinoacara sp. aff. coeruleopunctatus VF Colombia och Australoheros scitulus
Kommer att lägga in fler bilder i dagarna.
Ja, gärna mer bilder! De scitulus jag sett på bild har varit jättesnygga, så det blir häftigt att se hur de utvecklas. Är det inte en Bujurquina på fjärde bilden?
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
The term affinis (or sp. aff = species affinis) is used when the identity of a distinct biological species is unknown but it has a striking similarity or close relation with a known species.
Man kan också skriva cf. som betyder confer. Och det finns en faq här på hemsidan så man kanske skulle lägga till lite info där.
Ja, gärna mer bilder! De scitulus jag sett på bild har varit jättesnygga, så det blir häftigt att se hur de utvecklas. Är det inte en Bujurquina på fjärde bilden?
Mvh Niklas
Hadde turen att hitta ett par som vaktade revir av scitulus. De hadde bätre färger i butken. Bild 1,5 är coeruleopunctatus och 2,3,4 scitulus.
Då man skriver sp. bör man mena att det inte är coeruleopunctatus utan en annan art som liknar den. Det verkar dessutom stämma då Aequidens coeruleopunctatus är en centralamerikan som inte finns i Colombia http://www.fishbase.org/summary/Aequ...punctatus.html
Kommentar