Trevligt filter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AquaZoo
    Användare
    • October 2007
    • 66

Trevligt filter

Även om det är på spanska så är denna länken fullt förstålig. Rätt kul ide med att plantera orkideer i filtren. http://amazonia-underwaterworld.blogspot.com/
  • Suma
    Användare
    • January 2011
    • 606

Ja det var ett snyggt och intressant bygge!
    -------------------
    Mats

Kommentar

• classe
      NCS Medlem

• April 2007
      • 1147

nice den så gillar jag den där så klar intresserad den...
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Grym bildserie
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• William
          Användare
          • December 2006
          • 93

Ursprungligen postat av Diskus-Varberg
          Även om det är på spanska så är denna länken fullt förstålig. Rätt kul ide med att plantera orkideer i filtren. http://amazonia-underwaterworld.blogspot.com/

Ja, det var ett snyggt bygge. Frågan är väl om orkidéer är den bästa växten att ha i ett filter dock.. Dom vill ju ha ytterst lite näring, och gott om luft kring rötterna, för att rötterna inte ska ruttna. Jag hade nog hellre valt någon mer naturlig sumpväxt, som klarar uppgiften betydligt bättre.
          Men det är ju jag det...

Kommentar

• Suma
            Användare
            • January 2011
            • 606

Ursprungligen postat av William
            Ja, det var ett snyggt bygge. Frågan är väl om orkidéer är den bästa växten att ha i ett filter dock.. Dom vill ju ha ytterst lite näring, och gott om luft kring rötterna, för att rötterna inte ska ruttna. Jag hade nog hellre valt någon mer naturlig sumpväxt, som klarar uppgiften betydligt bättre.
            Men det är ju jag det...
            Du har nog helt rätt.Jag skulle också satsat på sumpväxter, betydligt mindre känsliga än orkidéer för röta. Har själv lite mangrove + Ficus Pumila på gång i en liknande applikation....
            -------------------
            Mats

Kommentar

• SuperAquaMan
              Användare
              • September 2010
              • 56

Hade samma tanke med orkidén där oma tt dom ska ju ha luftigt i rötterna annars ruttnar dom.

Jag kör själv med Röd Mangrove i ett kar som går som filter. Det enda jobbiga är att dom nu börjar bli ca 70cm och jag har fått börja klippa av toppen på dom. Men jävlar vilka rötter dom har, dom måste suga upp duktigt med skit.

Kommentar

• Kimmy-
                Användare
                • June 2010
                • 458

Snyggt resultat på burken iaf
                Mvh / Jimmy

Lokal

Kommentar

• Suma
                  Användare
                  • January 2011
                  • 606

Ursprungligen postat av SuperAquaMan
                  Hade samma tanke med orkidén där oma tt dom ska ju ha luftigt i rötterna annars ruttnar dom.

Jag kör själv med Röd Mangrove i ett kar som går som filter. Det enda jobbiga är att dom nu börjar bli ca 70cm och jag har fått börja klippa av toppen på dom. Men jävlar vilka rötter dom har, dom måste suga upp duktigt med skit.
                  Supergubben, Mangroven, har du belysning och vilket substrat?
                  -------------------
                  Mats

Kommentar

Arbetssätt...