Även om det är på spanska så är denna länken fullt förstålig. Rätt kul ide med att plantera orkideer i filtren. http://amazonia-underwaterworld.blogspot.com/
Trevligt filter
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
nice den så gillar jag den där så klar intresserad den...375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Grym bildserieKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Även om det är på spanska så är denna länken fullt förstålig. Rätt kul ide med att plantera orkideer i filtren. http://amazonia-underwaterworld.blogspot.com/
Ja, det var ett snyggt bygge. Frågan är väl om orkidéer är den bästa växten att ha i ett filter dock.. Dom vill ju ha ytterst lite näring, och gott om luft kring rötterna, för att rötterna inte ska ruttna. Jag hade nog hellre valt någon mer naturlig sumpväxt, som klarar uppgiften betydligt bättre.
Men det är ju jag det...Kommentar
-
Ja, det var ett snyggt bygge. Frågan är väl om orkidéer är den bästa växten att ha i ett filter dock.. Dom vill ju ha ytterst lite näring, och gott om luft kring rötterna, för att rötterna inte ska ruttna. Jag hade nog hellre valt någon mer naturlig sumpväxt, som klarar uppgiften betydligt bättre.
Men det är ju jag det...-------------------
MatsKommentar
-
Hade samma tanke med orkidén där oma tt dom ska ju ha luftigt i rötterna annars ruttnar dom.
Jag kör själv med Röd Mangrove i ett kar som går som filter. Det enda jobbiga är att dom nu börjar bli ca 70cm och jag har fått börja klippa av toppen på dom. Men jävlar vilka rötter dom har, dom måste suga upp duktigt med skit.Kommentar
-
-
Hade samma tanke med orkidén där oma tt dom ska ju ha luftigt i rötterna annars ruttnar dom.
Jag kör själv med Röd Mangrove i ett kar som går som filter. Det enda jobbiga är att dom nu börjar bli ca 70cm och jag har fått börja klippa av toppen på dom. Men jävlar vilka rötter dom har, dom måste suga upp duktigt med skit.-------------------
MatsKommentar
Kommentar