Fick för ett par månadersen en massiv cyano invasion pga av att jag inte höll koll på näringstillförsel m,m då jag kör med trycksatt co2.
Har på olika sett försökt bli av med skiten men utan lycka.
Har därför nu beslutat mig för att göra en total omstart på akvariet.
Har några frågor.
1.Fiskarna som går i akvariet nu är 4 stycken dvärgciklider, ca 20 tetror samt fyra pansarmalar.
Skulle de fungera att husera dom i ett 60 Liters akvarium i ca 1-2 veckor medans jag startar upp det andra akvariet igen?
Om jag byter vatten 2-3 ggr i veckan?
2. Vad bör jag nu tänka på för att slippa få med cyano helvetet i den nystartade burken sen?
Vattnet fiskarna går i kommer ju bytas rätt frekvent så där i borde ingenting komma med iaf...
alla växter får jag nog dessvärre kasta åt helsefyr.
Hoppas på lite hjälp och reflektioner över detta.
(Nej jag vill inte testa att mörklägga akvariet, känner att jag inte har tid, tålamod eller energi till att pröva på ännu en metod utan resultat)
Har på olika sett försökt bli av med skiten men utan lycka.
Har därför nu beslutat mig för att göra en total omstart på akvariet.
Har några frågor.
1.Fiskarna som går i akvariet nu är 4 stycken dvärgciklider, ca 20 tetror samt fyra pansarmalar.
Skulle de fungera att husera dom i ett 60 Liters akvarium i ca 1-2 veckor medans jag startar upp det andra akvariet igen?
Om jag byter vatten 2-3 ggr i veckan?
2. Vad bör jag nu tänka på för att slippa få med cyano helvetet i den nystartade burken sen?
Vattnet fiskarna går i kommer ju bytas rätt frekvent så där i borde ingenting komma med iaf...
alla växter får jag nog dessvärre kasta åt helsefyr.
Hoppas på lite hjälp och reflektioner över detta.
(Nej jag vill inte testa att mörklägga akvariet, känner att jag inte har tid, tålamod eller energi till att pröva på ännu en metod utan resultat)
Kommentar