Latmaskens val

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aejohansson
    Användare
    • May 2011
    • 432

Ursprungligen postat av Suma
    Nä har inte orkat fylla på med vatten ännu...Man ska ju inte stressa i onödan.

Tänkte rengöra idag lite innan jag provfyller...Tog fram dammsugaren men den sög ju kasst...Grannen, som håller på och städar hela tiden, sa att det var nog påsen som var full..!!! WTF, det sa de inget om när jag köpte den...Jag kollar om det s.k påsbytet går att ta på garantin.Det tycker jag iallfall att det ska göra.Maskinen är ju bara 3 år gammal.Annars hävdar jag öppet köp och hotar med konsumentombudsmannen. Fortsättning följer.

Jag kommer ihåg, förr i världen, så knackade det alltid på dammsugsförsäljare, som ville demonstrera sina förträffliga maskiner.Var har dom tagit vägen? Man kanske kan beställa en demonstration?
    Så än så länge är iaf karet lättstädat?

Kommentar

• Suma
      Användare
      • January 2011
      • 606

Ursprungligen postat av aejohansson
      Så än så länge är iaf karet lättstädat?
      I en renlärig latmasks ordförråd ingår inte "lättstädat"...
      -------------------
      Mats

Kommentar

• Suma
        Användare
        • January 2011
        • 606

Alltså,här händer det inte mycket.Pga liggsår var jag tyvärr tvungen att resa mig från soffan..Fatta, hur kan man tro på den gode Gudens närvaro, efter skapelsen, när det finns såna farsoter som liggsår...Moduler då-ja. Tillverka egna, har inte ens snuddat vid tanken, finns ju färdiga att köpa.Blev 2 stycken..valde B&H utan en tanke på att det skulle lägga mer bränsle på min fejd med FI.De tycker ju tydligen att B&H ska brännas. Efter mycket slit och släpp äntligen hemma.Å då, otroligt, akvariet har krympt, modulerna får inte plats. Visste inte att glas kan krympa ens. Nu blir det att såga då, men såklart inte själv.
        Jag gör så här: Bjuder på maskerad-fest med med hantverkartema. Jag vet att min kusin Greger Sclagerkungen kommer att komma klädd till skogshuggare med motorsåg som attribut.Innan han blir dyngrak får han då såga mina moduler.Fix.
        -------------------
        Mats

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Hahaha!! Gillas.

Det kommer med säker het bli toppen om han nu inte hinner bli på örat innan sågningen påbörjas.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Suma
            Användare
            • January 2011
            • 606

Ursprungligen postat av DaRe
            Hahaha!! Gillas.

Det kommer med säker het bli toppen om han nu inte hinner bli på örat innan sågningen påbörjas.
            Ja det ska bli spännande och se vad som hänt när man vaknar upp ur koman imorgon lunch.Hoppas det inte kommer så många stökiga.Städfirman tar numera betalt per timme....
            -------------------
            Mats

Kommentar

• Suma
              Användare
              • January 2011
              • 606

I filtermodulen Oceanrunner 2500l/h...
              Cirkulation en wavmaker 2000/8000/15000l/h
              UVC matar jag separat med en liten pump...
              -------------------
              Mats

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Frän placering av modulerna det blir med säkerhet super, vad skulle du ha i burken nu igen?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Suma
                  Användare
                  • January 2011
                  • 606

Frän placering av modulerna det blir med säkerhet super, vad skulle du ha i burken nu igen?
                  Idag känns det som Ophthalmotilapia ventralis eller Nasuta om jag hittar någon sådan.Därför jag satte halva H-modulen som hylla så högt,alltså frö att få yta...kanske någon Xenotilapia, någon substartlekare i princess stuk...kanske...eller så blir det västafrika....hmmm tur att man inte får rösta på fiskar i riksdagsvalet.
                  -------------------
                  Mats

Kommentar

• Suma
                    Användare
                    • January 2011
                    • 606

Biotopriktigt får ju en friare tolkning i Latmaskens ögon.

Elektriska anordningar bör ju inte dras efter någar som helst riktlinjer.Klammer , kanaler och dyligt jobbiga saker är bannlysta.Lyckan är att uppnå ett intryck av jobb avbrutet för lunch.Jag tycker själv, utan en tanke på självkritik, att jag är på rätt väg. Inspiration har jag hämtat från mitt sovrum.

Det är troligen bara en oväntad tillfällighet att när man inte orkar dölja utblås från pumpar, ändock får en känsla av biotopriktighet, då det sticker ut avloppsrörsgrå rörstumpar här och där....Inspiration har jag hämtat från ett garveri i Guangzhou.

Kassa foton men man vågar ju inte photshoppa längre.
                    -------------------
                    Mats

Kommentar

• jhes
                      Användare
                      • September 2010
                      • 229

Ursprungligen postat av Suma
                      I filtermodulen Oceanrunner 2500l/h...
                      Cirkulation en wavmaker 2000/8000/15000l/h
                      UVC matar jag separat med en liten pump...

Läckert med klipphyllan. Ventralis skulle bli fint där, men hur får du in vatten i modulen med wavemakern? 15000l/h suger torrt rätt fort

Kommentar

• HåE
                        Användare
                        • September 2007
                        • 1525

Det blev ju skitsnyggt det där Suma! Fortsätt att photoshopa du för det tänker iaf jag göra. Att köra en modul som hylla blev ju snyggt och lite annorlunda. Kul att någon försöker sig på lite nya grepp i sina projekt. Karet kommer bli en höjdare med lite invånare.
                        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Suma
                          Användare
                          • January 2011
                          • 606

Ursprungligen postat av jhes
                          Läckert med klipphyllan. Ventralis skulle bli fint där, men hur får du in vatten i modulen med wavemakern? 15000l/h suger torrt rätt fort
                          Precis under modulen ahr jag ett Diam. 60mm hål...f.n utan galler men tänker stta i ett sånt senare...har sen sågat upp några slitsar i överkant, drar ytvattnet tänkte jag. Stryper gallret för mycket så lägger jag till några slitsar.

Ursprungligen postat av HåE
                          Det blev ju skitsnyggt det där Suma! Fortsätt att photoshopa du för det tänker iaf jag göra. Att köra en modul som hylla blev ju snyggt och lite annorlunda. Kul att någon försöker sig på lite nya grepp i sina projekt. Karet kommer bli en höjdare med lite invånare.
                          Tänkte döpa hyllan till Billy men det blev Dolly istället.Tanken bakom placeringen var att inte sno volym och maximera bottenyta...Skulle ha karvat lite mer ojämnheter i underkanten, men allt är ju inte klart änn.
                          -------------------
                          Mats

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Du är för grym suma, snyggt jobbat

///David

Kommentar

• Suma
                              Användare
                              • January 2011
                              • 606

Du är för grym suma, snyggt jobbat
                              Försök inte skylla på mig. Det var min kusin Greger Schlagerkungen som förde sågen på festen med hantverkstema.Själv simulerade jag medvetslöshet för att undvika det för människokroppen skadliga kroppsarbetet.
                              -------------------
                              Mats

Kommentar

• DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22830

:d

///David

Kommentar

Arbetssätt...