Nystart 200 l

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Håknil
    Användare
    • December 2005
    • 484

Nystart 200 l

hej på forumet
    Nu har jag ju skurit ner och skrotat mitt 700 l ca.akvarium.Funderar nu på en
    nystart med ett 200 l jag har.
    Skulle därför vilja ha tips på några trevliga dvärgciklider från mellanamerika.

Tacksam för tips om detta.
    Mvh
    Håkan
  • Håknil
    Användare
    • December 2005
    • 484

Ursprungligen postat av Håknil
    hej på forumet

Mvh
    Håkan
    Förresten varför inte nån liten Grenichiklasort från Sydamerika?
    HN

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Crenicichla regani är ju en favorit som brukar gå att få tag på.
      Jag ser att det finns en som är märkt regani/TAPAJOS (seldom available) på GLASER medan akvarieteknik bara skriver regani. Jag hittar inget vettigt om eventuella skillnader på nätet. Någon som vet mer? Eller är det samma firre bara att Glaser väljer att skriva det annorlunda?

Annars gillar jag Cryptoheros septemfasciatus
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Håknil
        Användare
        • December 2005
        • 484

Ursprungligen postat av DaRe
        Crenicichla regani är ju en favorit som brukar gå att få tag på.
        Jag ser att det finns en som är märkt regani/TAPAJOS (seldom available) på GLASER medan akvarieteknik bara skriver regani. Jag hittar inget vettigt om eventuella skillnader på nätet. Någon som vet mer? Eller är det samma firre bara att Glaser väljer att skriva det annorlunda?

Annars gillar jag Cryptoheros septemfasciatus
        Kan man ha Ellioti eller Meeki ihop med regani i ett 200?
        Hn

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Jadet tror jag fungerar men tänk på att det ska ha lite olika pH värden. Reganin lite syrare och de andra strax över 7. jag har regani i pH 7 och de leker, men jag har inte sett til lyngel så kanske pH:t spelar in där. Vet ej?!!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• glasblåsaren
            Användare
            • August 2008
            • 81

Ursprungligen postat av Håknil
            hej på forumet

Mvh
            Håkan
            Varför inte köra västafrikanska dvärg ciklider?Otroligt snygga arter därifrån intressanta med

Kommentar

Arbetssätt...