NCS Nyhetsbrev från 2006

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

NCS Nyhetsbrev från 2006

Rensade lite gamla filer och stötte på det gamla nyhetsbrevet jag konstruerade åt NCS för 5 år sedan.

Styrelsen: Varför har vi inget sådant ännu?

I princip alla organisationer använder sig av nyhetsbrev för att kommunicera och för NCS del hade det varit en kanongrej då vi vet att nästan alla medlemmar har mail men långt ifrån alla läser på forumet. Detta hade helt klart varit ett bra sätt att slussa in nytt folk eller i alla fall visa upp vad som händer i föreningen, i forumet etc.

Här är brevet så som jag konstruerade det då: http://www.viktorsundberg.se/temp/NC...sbrev_0602.htm

Men men... Detta var bara en liten påminnelse
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Bjornsson
    Användare
    • January 2011
    • 89

Såg trevlig ut
    Bjornsson's Malawikar
    Bjornsson's Diskuskar

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Jag håller som sagt på med att samla in mailadresser det är liksom en förutsättning. Sedan ska det snickras ihop, men jag gillar själv sådana brev och jag ser ett behov.

Men låt oss börja med mailadresser, just nu har jag mailadresser till 36% av medlemmarna.

Jättebra med mallen!
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Jag tror inte nödvändigtvis man skall samla e-mailadresser utan istället informera om det så får medlemmar prenumerera om de vill ha det.

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

iofs, det är ingen dålig ide det heller!

Dock skulle jag behöva mailadresser i alla fall, men det är en annan historia...
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Jep, jag vill inte stressa fram något, men jag tycker genuint att det är en bra idé. Det bildar en bro mellan medlemmar och webbplats, samt blir något som håller kontakten lite oftare med medlemmarna än vad CB gör.

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Jag håller med. det saknas tyvärr tid för mig åtminstone just nu.
              Jag lovar att kolla igenom det du säger och se vad som går att göra. Jag tror det måste vara från styrelsen och en balans mot vad som skrivs i CB...

///David

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Ja why not, jag har ju en del mailadresser men det vore ju bra med en anmäla länk eller nåt så vi kan skicka till fler och en avanmäla länk i mailet.

Jag diggar ideen skarpt!

///David

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av Zaphi
                  Jag tror inte nödvändigtvis man skall samla e-mailadresser utan istället informera om det så får medlemmar prenumerera om de vill ha det.
                  Jag tror som du att man ska klicka i och att medlemmar som ickemedlemmar ska ta del av det (ickemedlemmar blir ju påminda om att CB är på väg med innehåll osv samt att de bör betala om de vill ha CB). Man kan skicka till de som ger e-postadress men blir det inte lite knögligt med dubbel bokföring särskilt av de som avanmäler sig?

Det som krävs är att någon driver detta och kräver in materialet vilket var huvudskälet till att det inte skedde omedelbart (Detta är inte nödvändigtvis en styrelsemedlem, men någoen -helst ordföranden- bör vara inblandad och skriva en kort "hej från ordföranden", men även "hej från medlemsansvarig" funkar bra. Slumpmässig styrelseledamot kanske )). Sedan har det dykt upp nya grejer vartefter och det har fallit ner i prioritetslistan. Det är bara att be om ursäkt. Jag tycker att detta är väl värt att ta tag i.
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...