Jag undrar vad den här snygga firren kostar runt GBG, jag hade tänkt å ha dom i ett 180 liters med nån Aulonocara skulle detta funka?
pris på Lethrinops sp.Red Cap runt GBG?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
-
Kommentar
-
-
-
-
Du kan nog hitta småttingar för typ 145 kr st kan jag tänka mig.Kommentar
-
Kul att denna extremt vackra Malawi är eftesökt.
När jag "odlade" den (man odlar inte Malawicichlider, Malawicichlider odlar sig själva) för fem - sju år sedan var det svårt att sälja dom om de inte var utfärgade stora ex. Jag sålde ett hundratal stora ex för 150 - 250 per st. De ca 1 500 mindre (3- 5 cm) jag hade när jag la ner min lokal sålde jag för 5 - 15 kr st till grossister och det var inte lätt att bli av med.
Wille fick ett mindre gäng för att jag skulle kunna få tillbaka dem när andan slog tillbaka. Det har inte hänt ännu.
Jag köpte mina ursprungliga avelsdjur som 3 cm yngel F1 av Marc Danieux för SEK 300/st och det är den snyggaste Malawi jag någonsin haft.
Ett morgonsolbelyst akvarium men ljus botten och ett par (tre - fem) hanar som gör allt för att impa på honorna i burken gör att man är fast för resten av livet i Malawiträsket.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Jag blir lite nyfiken på att se hur den ser ut.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Förmodar att det är denna vi pratar om http://www.ciklid.org/artregister/ar...rt.php?ID=2008
Den var ju riktigt fin!
Jag är på väg att ramla in i malawiträsket igen efter ett decenniums frånvaro.
Såna här fiskar hjälper helt klart till med inspiration för en annan.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Riktigt stilig, jag ser att det saknas en hel del bilder på dyn lille gynnaren i registret.
Sent from my Sony Ericsson ARC via tapatalkKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
En verklig diamant...oerhört vacker art.
Det som är lite synd rörande Lethrinops är att yngel/ungdjur växer ytterst sakta så det är knappast en avelsfisk i den benämningen att man snabbt drar upp yngel till försäljning. Det har ju redan nämnts att de är silvriga och ofärgade en bra stund under sin uppväxt...men när de väl färgar så är det ju verkligen en skönhet att beskåda.Kommentar
Kommentar