Jag var och köpte mig en gård i veckan. 300m ifrån huset ligger det ett gammal glimmerbrott som användes på 50-talet. Brottet är 8m*30m ungefär och är 15 meter djupt. för 20 år sedan planterade det in mört för att dom skulle äta upp växtliget så dammen inte skulle växa igen.. och det har funkat rätt så bra. Detta ligger uppe på en höjd så det är väldigt fin utsikt. Så jag och tanten planerar att göra en grillplats där uppe..
Men det jag undrar över är om jag kan plantera in guldfisk där, eller tom koi..? Det är ju tillräckligt djupt i allafall så det kommer inte frysa på vintern. Men måste isen hållas öppen med eller..?
Sen vet jag inte hur bra vattenvärdena är igentligen. men funkar det för mört i så många år borde det funka för guldfisk med eller.? Dom är väll rätt tåliga.
MVH Dennis
Men det jag undrar över är om jag kan plantera in guldfisk där, eller tom koi..? Det är ju tillräckligt djupt i allafall så det kommer inte frysa på vintern. Men måste isen hållas öppen med eller..?
Sen vet jag inte hur bra vattenvärdena är igentligen. men funkar det för mört i så många år borde det funka för guldfisk med eller.? Dom är väll rätt tåliga.
MVH Dennis
Kommentar