840 liter Malawi i Malmö
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jadå jag förstår precis vad du menar, det kliar enormt i mina fingrar på att sätta igång med något nytt projekt dock har jag inte plats just nu så det måste vänta, skall dock skaffa lite nya invånare tror jag dock inte hundra på vad än så det får mogna lite hehe
//ConnyKommentar
-
Jadå jag förstår precis vad du menar, det kliar enormt i mina fingrar på att sätta igång med något nytt projekt dock har jag inte plats just nu så det måste vänta, skall dock skaffa lite nya invånare tror jag dock inte hundra på vad än så det får mogna lite hehe
//Conny
//KajKommentar
-
Nu är LED-belysningen uppe! Och jag är väääldigt nöjd. En armatur på 52X2W på Malawikaret. Jag har inte fullt kräm på då jag tycker det blir lite för mycket. (jag har även satt upp en likadan armatur på SA-karet med ännu mindre kräm på).
Så här ser det ut nu:
//KajKommentar
-
-
Ser kanon bra ut! Kul att du blev nöjd med ljuset.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Tack! Ja, jag är mycket nöjd. Speciellt bra att armaturen är separat dimbar för vitt resp blått ljus. Det gör att jag kan moderera ljuset en hel del.
Det jag nu funderar på är om det fungerar att ansluta en IKS Aquastar för styrning av ljuset? Tycker att det borde gå eftersom armaturerna är dimbara. I så fall kan jag få soluppgång och -nedgång istället för den plötsliga upptändningen resp nedsläckningen.
Jag köpte en sådan IKS på Tradera i somras och har inte plockat upp den ännu, men tänkte ta itu med det inom kort.
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
En hel del!
Kommer väl inte att kunna behålla alla när de väl börjar växa till sig så vi få väl se vilka som får stannar kvar framöver. Men just nu har jag
Aristochromis christyi
Dimidichomis Compressiseps
Champsochromis spilorhynchus
Placidochromis Subocolaris
Protomelas taeniolatus
Auloncara "Fire Fish"
Labeotropheus Trewawasae
Metriaclima zebra
Synodontis Nyasse
Experterna kan väl ha synpunkter på sammansättningen men än så länge fungerar detta utmärkt. Ska också tillägga att jag är lite osäker på identifieringen av Zebran, det kan vara någon annan men jag har inte lagt så mycket krut på att fastställa det ännu.
Fantastiskt roligt att ha Malawi, ska jag också tillägga.
//KajKommentar
-
-
//KajKommentar
-
En iPhone-bild uppladdat med iPhone via Tapatalk. (en test)
Min Dimidochromis Compressiseps hane färgar ut.
KajKommentar
Kommentar