Snygga fiskar och foto. Den där Parvus skapar ett "vill ha begär"
Malawikar i Genarp
Kollaps
X
-
-
Champsochromis Caerules
Senaste tillskottet i min samling.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jäklar vilken vass firre! Cool hur stor är den, Champsochromis caeruleus ?
heter inte forellciklid för intet!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
De är fina riktiga snabb simmare hanarna kan bli vassa mot
Honorna iaf hade jag problem med det men på den tiden
hade jag bara ett 2m kar vilket nog var för litetMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jäklar vilken vass firre! Cool hur stor är den, Champsochromis caeruleus ?
heter inte forellciklid för intet!
Du borde prova på dessa ädelstenar från malawisjön, där finns en hel del att njuta av ;-)Åter till CA
-
Buccochromis Rhoadesii
Har 2+4 vf av dessa. Väntar med stor spänning på att hanarna skall börja färga, de blir fantastiskt fina.
Det lär väl dröja 5-8 cm till innan det är dags, de är nu runt 17 cm.
Är inte 1a bilden i artregistret en lepturus? Jag är ganska säker på att det inte är en rhoadesii.Åter till CA
-
Fler röster ifall den som är huvudbild idag till Buccochromis rhoadesii egentligen är en Buccochromis lepturus?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nimbochromis Fuscotaeniatus
Den här hanen håller just nu halva mitt 3m kar.
Tittar man noga på honan så ser man varför, för det finns nämligen två honor till i karet.Åter till CA
-
Härliga bilder, jag snodde honan till artreg.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nimbochromis Polystigma
Har 7 st av dessa, än så länge små.
Men redan nu ser de riktigt fräcka ut.
Fisken på bilden blir nog en hane.Åter till CA
-
-
Häftiga firrar och riktigt fina bilder!När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Protomelas Taeniolatus 'fireblue'
Den här är svår att få bild, har haft den i några månader nu. Men först idag så har han fastnat.Åter till CA
-
Kommentar
Kommentar